Gå til innhold

Asus X99-A og I7 5820K @4.2 | Kommer ikke videre


Anbefalte innlegg

Hei

 

Klarer ikke å komme lengre enn 4200MHZ på 1.230V. 

 

Eneste jeg har satt er 42x100 og justert CPU Volten til "Manual", deretter satt den til 1.230V, og aktivert XMP. 

 

Minnet kjører på 2666MHZ. Har testet OK på AIDA64 stresstest i 1 time. 

Har prøvd å satt CPU Volt til 1.3V, og satt 45x100, men da krasjer den under stresstest.

 

Det krasjer på 4.3GHZ uansett CPU volt.

 

Dermed lurer jeg på om det er noen andre settings for at jeg skal kunne komme videre fra 4.2.

 

På forhånd takk! :)

Endret av Knut Einar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve 125 strap, sies at minne på 2666+ liker det.

 

Mine innstillinger:

 

BCLK: 100 MHz

Cpu core ratio: 45

CPU cache: 36

CPU cache voltage: 1.175

RAM: 2666

CPU core voltage: Manual mode

CPU core voltage 1.285

CPU system agent voltage offset: 0.200

CPU input voltage 1.910

DRAM voltage: 1.35

VCCIO CPU 1.05 voltage: 1.10000

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Mulig du har vært ekstremt uheldig med chippen, 4.2Ghz hørtes i minste laget ut for en 5820k, har selv samme prosessorer og klarer fint å få den opp på 4.5-4.6Ghz dersom jeg legger på en agressiv nok viftekurve.

 

Hvordan kjøling har du? Kan det muligens være at prosessorer blir for varm?

Er nå flere eiere av Haswell-E som kjører på 1.4-1.5V, men de har som oftest ekstreme kjøkeløsninger også.

Lenke til kommentar

Du kan prøve 125 strap, sies at minne på 2666+ liker det.

 

Mine innstillinger:

 

BCLK: 100 MHz

Cpu core ratio: 45

CPU cache: 36

CPU cache voltage: 1.175

RAM: 2666

CPU core voltage: Manual mode

CPU core voltage 1.285

CPU system agent voltage offset: 0.200

CPU input voltage 1.910

DRAM voltage: 1.35

VCCIO CPU 1.05 voltage: 1.10000

Takk for svar :)

 

Skal teste disse når jeg kommer hjem. 

 

Gir tilbakemelding om hvordan det går. 

Lenke til kommentar

Mulig du har vært ekstremt uheldig med chippen, 4.2Ghz hørtes i minste laget ut for en 5820k, har selv samme prosessorer og klarer fint å få den opp på 4.5-4.6Ghz dersom jeg legger på en agressiv nok viftekurve.

 

Hvordan kjøling har du? Kan det muligens være at prosessorer blir for varm?

Er nå flere eiere av Haswell-E som kjører på 1.4-1.5V, men de har som oftest ekstreme kjøkeløsninger også.

Har tenkt tanken selv med det å være uheldig.

 

Prosessoren blir relativt varm, så det kan være en sjanse for at jeg har tatt på for lite kjølepasta. Skal sjekkes.

 

Men de tilfellene den har krasjet på en høyere klokk en 4.2 Ghz, så restartes PC-en, og meldingen "Overclock failed" dukker opp før man kommer til BIOS. 

 

Kjøleren jeg bruker er en H115i med 2x 140mm Noctua vifter. 

 

Etter å ha testet på 1.230V og 4.2GHZ og Prime95 så ligger den på 69 - 75c. 

Lenke til kommentar

69-75 grader er ikke spesiellt høyt.

 

 

På kun 1.240V og 4.2Ghz så er 69-75 grader ekstremt høyt med tanke på hvilke kjøler og prosessor trådstarter har.

 

Det er iværtfall noe som ikke stemmer når trådstarter klarer å få så høye verdier på relativt begrenset overklokk. Har selv kjøleren som er under h115i, har h110i og med vifteprofil på 50-60% så går den aldri over 63 grader med klokk på 4.3Ghz, øker jeg overklokken til 4.4-4.5Ghz får jeg vanligvis ikke høyere enn 67-68 grader i Prime95 stresstest.

Så vil påstå at temperaturen er latterlig høy om trådstarter når opp mot 75 grader på kun 4.2Ghz.

 

Trådstarter, AIO kjøleren er montert slik at den varme luften sendes ut av kabinettet antar jeg? Om du har vært uheldig med chippen eller kjøleren er vanskelig å si, men hadde nok ikke skadet å ta en test med ny kjølepasta. De temperaturene er ikke normale med den kjøleren, iværtfall ikke etter min erfaring ;)

Lenke til kommentar

 

69-75 grader er ikke spesiellt høyt.

 

På kun 1.240V og 4.2Ghz så er 69-75 grader ekstremt høyt med tanke på hvilke kjøler og prosessor trådstarter har.

 

Det er iværtfall noe som ikke stemmer når trådstarter klarer å få så høye verdier på relativt begrenset overklokk. Har selv kjøleren som er under h115i, har h110i og med vifteprofil på 50-60% så går den aldri over 63 grader med klokk på 4.3Ghz, øker jeg overklokken til 4.4-4.5Ghz får jeg vanligvis ikke høyere enn 67-68 grader i Prime95 stresstest.

Så vil påstå at temperaturen er latterlig høy om trådstarter når opp mot 75 grader på kun 4.2Ghz.

 

Trådstarter, AIO kjøleren er montert slik at den varme luften sendes ut av kabinettet antar jeg? Om du har vært uheldig med chippen eller kjøleren er vanskelig å si, men hadde nok ikke skadet å ta en test med ny kjølepasta. De temperaturene er ikke normale med den kjøleren, iværtfall ikke etter min erfaring ;)

 

 

Det ante meg litt at det var litt høyt. 

Får låne neglelakkfjerner til damen i huset, så å fjernet gammel pasta :)

 

Kjøreren er montert på toppen av kabinettet, på innsiden. Viftene blåser da luften ut igjennom kjøleren, deretter ut av kabinettet på topp.

Endret av Knut Einar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...