Gå til innhold

DVD-R slår seg vrang i norske cd spillere


Anbefalte innlegg

Kjøpte noen bilder da jeg var på ferie i Tyrkia og fikk de på en DVD disk. Men når jeg setter CD'n inn i maskinen så lager den en STOR dirrelyd og hvor jeg tar ut cd'n i stor hast. Har prøvd på flere spillere til og med PS4'n. Hjelp??

 

CD'n heter PRINCO DVD-R

Endret av Hårek
Fletter to innlegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1ST CLASS MEDIA - EXCELLENT DISCS:

Almost flawless burns with 95-100% reliable results. These discs are suited for pretty much anything. They will usually serve as excellent archival quality media, as well as video masters. These discs are often the most expensive DVD media, so be sure to take advantage of sales, when available. (Trivia: The 5 best discs ever created are probably PVC001001, PVC001002, MXLRG02, MCC00RG20 and YUDEN000T02, with exceptional quality burns.)

 

 

2ND CLASS MEDIA - OKAY DISCS:

Mixed quality media, average 75-90% of discs tend to be good. These discs are not suggested for archival data or video masters. These are best suited for data that can be replaced easily, such as secondary backups or data/video distribution. In bulk, these tend to be less expensive than 1ST CLASS media.

 

 

 

3RD CLASS MEDIA - CRAP DISCS:

Quality can be very questionable, sometimes less than 50% of a spindle is usable. Some of these discs serve no other purpose aside from filling our landfills. These are discs best suited for small burns (under 2GB of data). Be prepared for failed burns. Also be prepared for various DVD-ROMs and players to not see the disc or freeze up because the player cannot read it very well (not the same as a bad burn). Many of these are known for sham marketing ("archival grade" and whatnot) and can actually cost more than 1ST or 2ND CLASS media. A lot of these discs are not even made anymore.

 

PRINCO havner under denne

 

Kilde. http://www.macx.dk/Media/

Lenke til kommentar

Har nå rundt 15+ år gamle Princo-plater med hvit topp kjøpt i 100-spindle som fremdeles kan leses perfekt på en god avspiller, med null feilbrenninger, men så vet jeg også å ikke brenne platene på max hastighet, fordi de blir dårligere preget. De ser merkbart verre ut enn Taio Yuden platene som gikk for å være en av de beste på markedet da, men fungerte like bra for min del.

 

Det trådstarter tar opp er vibrasjoner pga fysiske ujevnheter i plata som forsterkes opp nå den spinner fort. Det finnes program for å begrense spinnehastighet. Verdt å prøve.

 

Google: control speed of dvd drive

 

http://www.cdspeed2000.com/download.html

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Det er også endel DVD avspillere som har kompabilitets problemer med brente minus R plater.

Var grunnen til at jeg gikk over til pluss R plater den gangen det bruktes mye.

 

Siden tittelen var DVD-R slår seg vrang ...  - forsto jeg det slik at innholdet ikke lot seg lese.

Om man søker på internett på PRINCO så sier mange at disse er oftest av dårlig kvalitet (de var kjent for å være dårlige).

 

Høres nesten ut som det er ubalanse på mediet da. Lite å gjøre med det annet og sette ned hastigheten som foreslått.

 

Kanskje man skal få kopiert ut disse feriebildene for å lagre de et annet sted.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...