Gå til innhold

Hva får man for et brukt Amd HD 7970?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man finner under 1000, men mange kort selges også for 1000.

 

Da er det rasjonelt som selger å prise seg til 1000.

Dersom det går noen dager uten salg kan man sette ned prisen en hundrings eller to.

 

I følge j0achim sitt utsagn høres det ut som at 1000kr er markedspris på dette kortet. Over er for dyrt. Under er billig.

Lenke til kommentar

Solgte nylig 20stk 280x (7970 rebranded) fikk da en bulk pris på 850,- pr kort. Men per kort hadde jeg heller ikke gått under 1000,- per kort. Fikk også mange tilbakemeldinger på finn.no, første bud på 1000 kom etter under en time på torget.

Men hvem i all verden kjøper 20stk av dette kortet? haha.

 

Tiden for bitcoin mining er liksom over :p

Lenke til kommentar

 

Solgte nylig 20stk 280x (7970 rebranded) fikk da en bulk pris på 850,- pr kort. Men per kort hadde jeg heller ikke gått under 1000,- per kort. Fikk også mange tilbakemeldinger på finn.no, første bud på 1000 kom etter under en time på torget.

Men hvem i all verden kjøper 20stk av dette kortet? haha.

 

Tiden for bitcoin mining er liksom over :p

 

 

Det er jo folk som har noen rimelig syke foldingrigger der ute. Bruteforce passord-cracking er også en mulighet, og med 20 R9 280X kan man potensielt kjøre rundt to millioner forsøk i sekundet på et WPA-passord. Dessuten er ikke bitcoin den eneste digitale valutaen der ute, og selv om de andre "coinene" er mer ustabile så er det fremdeles mulig å tjene penger på det hvis man vet hva man gjør.

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Det var mining som var formålet, å stå med 7kw (160~kwh pr døgn!) kjørende 24/7 blir jævlig dyrt i lengden om cracking/folding var formålet.

 

Og det er fremdeles mulig å tjene en grei slump med penger på radeon mining, selv om Maxwell og Pascal mining er virkelig hvor en får profitt da disse er mye mer strømgjerrig 750ti for eksempel gir mer enn ti ganger mer hash per watt brukt! Over AMD sine kort.

Endret av j0achim
Lenke til kommentar

Det har blitt bevist om og om igjen at det er praktisk talt umulig å gjøre profitt på mining på så liten skala.

 

Nå vet jeg at jeg var veldig heldig med en altcoin som kom på markedet som jeg hev meg på, og i løpet av en helg hadde jeg tjent 75k NOK, men uansett det er fremdeles mulig å tjene noen slanter med selv "bare" 20 stk 280X. Her snakker jo vi ikke om bitcoin-mining men altcoin mining som konverteres til bitcoins.

 

 

Men tilbake til topic, 7970 begynner å dra på årene selv ville jeg ikke ha kjøpt 7970 eller 280X, men for en ungdom som ikke har så alt for mye penger er det fremdeles ett godt kort, selvsagt om en får ett 970 til samme pris er jo det ikke noe å diskutere, men om 7970/280X er alt som er på markedet så er det fremdeles good value for money da selv til 1000,- 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...