Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Hjelp! Windows 10 har krasjet! Hvordan får jeg bootet win 10 i safe mode?


Anbefalte innlegg

Windows 10 sluttet plutselig å respondere. Pcen starter opp og jeg kommer inn på skrivebordet men fra der har jeg ikke tilgang til noe. Start menyen eller oppgavelinjen fungerer ikke og ei heller noen mapper eller programmer fra skrivebordet. 

 

Etter siste oppdatering av windows 10 begynte pcen plutselig å oppføre seg dårlig. Hvis jeg bytter til en annen harddisk også denne med windows 10 så fungerer alt normalt. Så det tyder på at det er noe galt med windows 10 på problemdisken.

 

Jeg får ikke opp terminalen når jeg trykker windows tasten + R.

 

Jeg har forsøkt å få tilgang til filene mine fra harddisken ved å koble SSD disken til en annen pc med USB men av en eller an grunn har jeg ikke skikkelig tilgang. Jeg får kopiert noe men ikke alt.

 

Jeg trenger å på en eller annen måte få tilbakestilt pcen. Har googlet litt men virker som om jeg ikke har andre valg enn å fikse ting via start menyen eller win + R som ikke fungerer.

 

Er det i det hele tatt mulig å få tilgang til tilbakestillings innstillingene? Gjerne via en boot før windows starter opp.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk fikset den buggy startmenyen og annet når jeg endelig fikk tilbakestilt pcen med opprettingsverktøyet fra Microsoft

 

Men jeg sliter fortsatt med å få tilgang til filene mine. Jeg må ha administrator tilgang for å komme inn på enkelte mapper. Noen filer får jeg kopiert mens andre nekter den meg å kopiere.

 

Utrolig frustrerende!

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Fikk hentet ut filene mine med å bruke denne metoden:
http://www.tenforums.com/user-accounts-family-safety/14573-windows-10-not-allowing-save-certain-folders-admin-account.html

1. Right click an affected folder. 
2. Click Properties. 
3. Click the Security tab
4. Click the "Advanced" button.
5. Click "Change" next to Owner. 
6. Type your username, click the "Check Names" button, then click OK.
7. Check "Replace owner on subcontainers and objects" under the owner's name.
8. Click OK again. If you get a message saying "Do you want to replace the directory permissions with permissions granting you full control?", click "Yes" and you're done. 
9. Click the "Edit" button.
10. Click on your username from the list.
11. Check "Full control" underneath it. 
12. Click OK. 
13. Click OK again. 

Repeat with all of the problematic folders.

You may also have to add a new user (your username) to the list of users that have permission if it's not already there. The above instructions worked for me on all the users folder except for the Pictures folder, and a couple days later of mulling it over I noticed that my username wasn't even listed in the list of users that had access to the Pictures folder even though I was the "owner" of the Pictures folder. Adding my computer username and it fixed it up in the last of the User folders.


Har nå tilbakestilt pcen til fabrikkinstillinger. Funker fint nå, jeg har igjen skikkelig tilgang til operativsystemet. Men hvor lenge vil dette vare? Føler jeg ikke helt kan stole på windows 10 etter dette. 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...