Gå til innhold

Koster det noe å være medlem i en bokklubb?


gaffel1

Anbefalte innlegg

Jeg ser en bokklubb har tilbud hvor man får 3 bøker og en velkomstgave gratis, man må bare betale 129 kr i porto. Den velkomstgaven som er med er noe jeg skulle kjøpe i butikk til 450 kr, men nå får jeg den altså for 129 kr hvis jeg melder meg inn i bokklubben. Man må være medlem der et år. Hvis jeg ikke bestiller noen bøker, koster det meg noe å være medlem i bokklubben da? Kan jeg bare si opp medlemskapet etter et år uten å må betale noe mer enn 129 kr i  porto?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekke vilkåra. Mest sannsynlig må du betale ei månedlig medlemsavgift, eller at du forplikter deg til så og så mange kjøp i løpet av året.

 

Men det kan også være ei aggressiv vervekampanje der dei er såpass sikre på at du kjem til å bruke tilbudet at dei tar risikoen med at dette kan bli eit tapsprosjekt.

Lenke til kommentar

Regner med at tilbudet er fra "Bestselgerklubben".

 

Og, det koster deg kun de 129 kr forutsatt at du husker å avbestille alle hovedbøkene de neste 12 månedene og så melder deg ut. Det er ingen kjøpsplikt eller månedlig avgift.

 

Om du skulle glemme å avbestille har du også angrerett etter Angrerettsloven.

Lenke til kommentar

Det er sånn de tjener spenna sine. Du glemmer å avbestille, eller gjør det uten å kunne dokumentere at du har gjort det, og så kommer boken. Du gidder ikke å lese den, men det er enklere for deg å betale den enn å sende den tilbake. Bokklubber har IMO utspilt sin rolle etter at internett kom. Vil man ha en bok nå, kjøper man den i en bokhandel, eller som lydbok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...