Jump to content
Øystein.F.

ANMELDELSE: I am Setsuna

Recommended Posts

Plottet i Final Fantasy X møter spillmekanikkene i Chrono Trigger. Det er ingen dårlig kombinasjon. På den annen side har det vært labre tider for de japanske rollespillene i det siste med flere storttitler som har skuffet, og jeg tror ikke dette er en tittel som har bred nok appell til å heise kjerringa. Dette er et mimrespill for de av oss som spilte japanske rollespill på 90-tallet.

Edited by Spartapus

Kjøpte det utelukkende fordi folk sier det minner om Chrono Trigger, og så langt angrer jeg ikke! Får veldig feelingen av Secret of Mana fra det også, noe jeg ikke har fått siden jeg spilte det originale på SNES for ørten år siden!

• Like 1

Annonse

Plottet i Final Fantasy X møter spillmekanikkene i Chrono Trigger. Det er ingen dårlig kombinasjon. På den annen side har det vært labre tider for de japanske rollespillene i det siste med flere storttitler som har skuffet, og jeg tror ikke dette er en tittel som har bred nok appell til å heise kjerringa. Dette er et mimrespill for de av oss som spilte japanske rollespill på 90-tallet.

Tja, de selger vel fortsatt godt der det er viktigst for de japanske selskapene å lykkes, som er nettopp Japan.

Hva som skjer utenfor kommer ofte i andre rekke, noe man også ser igjen hos flere japanske eletronikkselskaper

Joda, men det hjelper lite for rollespillfansen utenfor Japan som for det meste ikke snakker japansk. De er avhengige av at de titlene som blir oversatt gjør det bra for at nye titler skal bli oversatt.