Gå til innhold

Ny linse(ekstralinse) til Canon g12


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et Canon g12 fra 2011, som jeg syns fortjener er liten oppgradering. Jeg tar bilder og video på hver ferie(4 ganger i året ca.)

Jeg ser på linse som gir wideangel, men ikke fisheye, noen tips? Lurer også på om dette bare er bortkastet penger eller hva tenker dere som kanskje har litt mer peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den typen vidvinkel man setter utenpå et annet objektiv (det innebygde) gir ofte ganske mye redusert skarphet og bildekvalitet. Det kan være gøy og tilføre fotograferingen noe nytt, men jeg ville ikke betalt så veldig mye for det. I din situasjon ville jeg antagelig hatt en smertegrense på rundt 3-500 kr for noe sånt.

 

PS. Hvis du har et stillestående motiv, f.eks et landskap eller innendørsfoto eller en bakgård, og har et kamerastativ så kan du oppnå det samme som vidvinkel på en annen måte. Nemlig å ta flere bilder med stativet på samme sted, men kameraet rettet ulike veier. Bildene kan limes sammen med programvare i etterkant til å bli et ultravidvinkel-bilde. Til og med 360 grader er mulig.

Lenke til kommentar

Den typen vidvinkel man setter utenpå et annet objektiv (det innebygde) gir ofte ganske mye redusert skarphet og bildekvalitet. Det kan være gøy og tilføre fotograferingen noe nytt, men jeg ville ikke betalt så veldig mye for det. I din situasjon ville jeg antagelig hatt en smertegrense på rundt 3-500 kr for noe sånt.

 

PS. Hvis du har et stillestående motiv, f.eks et landskap eller innendørsfoto eller en bakgård, og har et kamerastativ så kan du oppnå det samme som vidvinkel på en annen måte. Nemlig å ta flere bilder med stativet på samme sted, men kameraet rettet ulike veier. Bildene kan limes sammen med programvare i etterkant til å bli et ultravidvinkel-bilde. Til og med 360 grader er mulig.

Takk for svar, og et ekstremt kult tips!! Det skal absolutt prøves ut!

 

Ja, jeg så på noe billig greier på ebay til 500kr. funker vel for litt testing. Ser at kvaliteten kan forvinne litt, men gøy, med litt nye linser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...