Gå til innhold

Hjelp! Verdi-PC: AMD FX-8320, Radeon 7970, 550W PSU.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lengter etter hjelp til prisantydning av min pc, ettersom at jeg ikke er den mest erfarne når det gjelder kjøp og salg av pc.

 

PCen min ble kjøpt i 2013, og har disse delene:

 
GPU: XFX Radeon HD 7970 3GB
CPU: AMD FX-8320
PSU: XFX ProSeries Core Edition 550W
 
Case: CM Storm Scout II Advanced Gaming Sort
Hovedkort: ASUS Sabertooth 990FX R2.0
RAM: Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 16GB
Kjøling: Corsair H80i Hydro Series CPU Cooler
 
Det ville vært til utrolig hjelp dersom jeg kunne fått forslag på hvor mye PC'en er verdt, og hvilken pris man eventuelt bør selge den for.
 
Tusen takk på forhånd for alle svar!
 
 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå synes jeg du er slem Malvado. :p

 

Setter man HD7970 på 1GHz så er det ~20% raskere i 1080p enn et GTX960 som koster ~1700 og oppover nå som GTX1060 er kommet. Men siden kronekursen er gått i dass så står jo ytelse per krone på stedet hvil for øyeblikket. Om man kan leve med at HD7970 trekker 2,5 ganger så mye strøm, så må en vel kunne si at det er verdt minst 800Kr bare det.

 

Ellers er det godt med RAM og en grei CPU kjøler og en CPU som ikke holder igjen for mye på akkurat det skjermkortet. Kabinettet er faktisk fremdeles i salg for en tusenlapp på Komplett bare det.

 

Jeg vil si ihvertfall 2000-2500Kr for denne maskinen, og gjerne litt mer avhengig av om det følger med SSD/HDD og Win7+. Men han må skyndte seg litt med salg om kjøper skal kunne oppgradere Win7 til Win10. (Kanskje unødvendig å ta med siden TS ikke nevnte HDD/SSD/OS i listen, så det følger sikkert ikke med..).

Lenke til kommentar

Kanskje litt slemt ja, men jeg eier tross alt en slik maskin selv ( FX 8350 , 16Gb minne , 280 skjermkort som er omtrent et 7950 ) og det er ikke mye å hente i penger av å selge sånt. 

 

Har også en Htpc som er noe kraftigere og får trolig et 980 skjermkort når jeg får modifisert kabinettet en smule , plassmangelen der gjør at jeg må sveise ut hd burdet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...