Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Datakræsj (Oppløsning og pixler)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Håper noen kan hjelpe meg siden jeg ikke har altfor mye peiling på data. Bilde på skjermen frøs og lyden ble hakkete. Ti sekunder senere mistet monitor og pc kontakt. Den restartet av seg selv, men gikk rett til no signal akkurat etter loading skjermen til windows (10) var ferdig.

 

Jeg fikk til slutt resatt pcen og alt så ut til å fungere, men nei. Når jeg starter den så ser alt normalt ut, helt til den er ferdig med å loade. Når skjermbilde for innlogging kommer frem så blir først skjermen helt svart i et sekund. Når den da kommer tilbake så er oppløsningen dårlig og jeg har masse pixler på skjermen. Jeg har rett og slett ikke peiling på hvor jeg skal begynne.

 

Tips på hvor problemet kan ligge tas imot med stor takk!

 

Edit; Gikk inn på skjermkortet og fant dette. Er det nytt skjermkort som gjelder her?

 

Edit; Problemet med pixlene forsvant når jeg brukte DDU til å fjerne driverne til Nvidia, hvis jeg kjører windows update og laster de ned på nytt kommer problemet tilbake.

post-329518-0-57175600-1469043074_thumb.png

Endret av Wemb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du uheldig så har skjermkortet tatt kvelden. Kan sjekkes med å kjøre DDU en gang til og ikke la Windows Update oppdatere driverne til skjermkortet.

 Da vil Windows kjøre med en helt basisk VGA driver som ikke bruker utnytter GPU (skjermkortet). Bruk det slik en halv times tid, tror ikke du kan spille eller noe slikt med denne driveren. Burde fun ke normalt slik.

 

Last så ned driver fra Nvidia og installer den. Skjer det samme som tidligere igjen, da tror jeg som sagt at det er noe galt med skjermkortet.

Lenke til kommentar

Er du uheldig så har skjermkortet tatt kvelden. Kan sjekkes med å kjøre DDU en gang til og ikke la Windows Update oppdatere driverne til skjermkortet.

 Da vil Windows kjøre med en helt basisk VGA driver som ikke bruker utnytter GPU (skjermkortet). Bruk det slik en halv times tid, tror ikke du kan spille eller noe slikt med denne driveren. Burde fun ke normalt slik.

 

Last så ned driver fra Nvidia og installer den. Skjer det samme som tidligere igjen, da tror jeg som sagt at det er noe galt med skjermkortet.

 

Takk for svar. Jeg forsøkte dette en gang til og da fungerer det ikke i det hele tatt. Måtte formatere for å komme meg inn på pcen igjen. Nå kan den kjøre uten skjermkortet til nvidia. Virker som jeg får se etter et nytt kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...