Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøreklær til MC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker kjøredress fra Biltema, men det ene buksebenet er revnet.

Ikke bedre kvalitet enn et du trenger i ett år, kanskje to.

Kjøp gjerne et annet sted.

 

Jeg kjører uansett i fullt kjøreutstyr. Da er det billigere forsikring og bedre personlig sikkerhet. Motorsykkel har ikke de sikkerhetsfunksjonene som er påbudt i bil.

 

Jeg fikk lappen på lett-mc i sommer, så har ikke kjørt til skolen enda. Hvis du hadde lappen da du gikk på skolen og kjørte med kjøredress; hvor la du utstyret? Jeg har lyst til å kjøre med kjøreklær til skolen, men føler at det blir veldig tungvint

Lenke til kommentar

Da jeg gikk på skolen, brukte jeg trøsykkel. På videregående brukte jeg moped, og brukte ikke annet utstyr enn hjelm, evt. hansker. Hanskene passet i hjelmen, og hjelmen passet under setet på scooteren.

 

Kjøreklær og motorsykkel er veldig tungvindt. Men det bidrar til økt sikkerhet og billigere forsikring.

Hvis du skal kjøre MC til skolen, kan du ta utstyret med deg inn.

 

Ha gjerne et eget par joggesko liggende på skolen, så du kan bruke MC-støvler på vei til og fra.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Da jeg gikk på skolen, brukte jeg trøsykkel. På videregående brukte jeg moped, og brukte ikke annet utstyr enn hjelm, evt. hansker. Hanskene passet i hjelmen, og hjelmen passet under setet på scooteren.

 

Kjøreklær og motorsykkel er veldig tungvindt. Men det bidrar til økt sikkerhet og billigere forsikring.

Hvis du skal kjøre MC til skolen, kan du ta utstyret med deg inn.

 

Ha gjerne et eget par joggesko liggende på skolen, så du kan bruke MC-støvler på vei til og fra.

 

Det er vel ganske tungvindt ja, tenker å kanskje kjøpe meg en skinndress, litt lettere å pakke sammen. Hansker og hjelm er ingen problem, kan enten ta den med i klasseromme eller legget den i skapet.  En tankveske er kanskje noe jeg burde prøve, slik at jeg bare kan legge kjøredressen der og slipper å dra den med meg inn på skolen.

Lenke til kommentar

Vet ikke om du har tatt i en skinndress, men en skikkelig skinndress er ikke mer kompakt enn syntetisk goretex, og langt ifra. 

 

En skinndress er mindre praktisk på alle mulige måter. Anbefaler at du stikker innom en butikk og kjenner litt :p

 

Har kjent litt på min far og mor sine 2-delte skinndresser, men har ikke prøvd å pakke dem sammen nei. Klærne jeg har når er ikke helt min størrelse, men grei nok til at jeg kan kjøre med dem, så kanskje noen nye klær hadde vært greit uansett.

Lenke til kommentar

Bruker ikke kjøreklær unntatt hjelm og hansker innad i byen (les under 60km/t).

 

Småturer bruker jeg gore-tex

 

lengre turer skinndress

 

Finn.no flommer som regel over med MC klær.

Jeg hadde et velt i 20km/t. Jeg er veldig glad jeg hadde alt av utstyr på meg, og selv da var det vondt. 

 

Jeg kjører forøvrig med annet utstyr inne i byen hvor det blir lite fart, og ekstra varmt: tynnere/luftigere MC-jakke (kevlarhoodie f.eks.), tynnere mer anvendelig MC-bukse, lettere sko som ikke blir for varme og som jeg kan gå i når jeg går av sykkelen.

Lenke til kommentar

Skinndress over ca12 grader, goretex når det er under. Avhengig av regn og værmelding også selvsagt. Skinndressen er toppers å kjøre med, fin comfort, puster bra der den skal og ingenting som flagrer. Er en dyrere Axo-dress. Synes de rimeligere blir fort dårligere enn goretex uansett vær, så det lønner seg utvilsomt å legge litt penger i den om man bestemmer seg for skinn.

Lenke til kommentar

 

Bruker ikke kjøreklær unntatt hjelm og hansker innad i byen (les under 60km/t).

 

Småturer bruker jeg gore-tex

 

lengre turer skinndress

 

Finn.no flommer som regel over med MC klær.

Jeg hadde et velt i 20km/t. Jeg er veldig glad jeg hadde alt av utstyr på meg, og selv da var det vondt. 

 

Jeg kjører forøvrig med annet utstyr inne i byen hvor det blir lite fart, og ekstra varmt: tynnere/luftigere MC-jakke (kevlarhoodie f.eks.), tynnere mer anvendelig MC-bukse, lettere sko som ikke blir for varme og som jeg kan gå i når jeg går av sykkelen.

 

 

Har du en kevlarhoodie? Har sett på en slik uten å tenke noe mer over det, synes det var et artig produkt i forhold til mer tradisjonelle mcklær.

Lenke til kommentar

Ja, jeg og fruen har hver vår. Funker bra på varme dager. Den er ikke vindtett, så så snart det blir litt driv får man kjølt seg litt ned. Det finnes en vindtett utgave også. Vi har av typen bullfighter, men det finnes jo flere typer å velge i mellom. EC ride i Lillestrøm har i alle fall noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...