Gå til innhold

Spill til gammel laptop


Anbefalte innlegg

God dag.

 

Skal på en ukes hyttetur om noen dager og tenkte å ta med meg min gamle laptop og noen passende spill i tilfelle dødtid. Men jeg er vant til å ha en kraftig stasjonær PC så pleier ikke å se på systemkrav. Laptopen er gammel (2 GHz CPU og 4 GB ram, skjermkort aner jeg ikke) så det må i så fall være enkle spill. Jeg så for meg at jeg skulle ta med Project Highrise, men det ser ikke ut til å slippes med det første og systemkrav er heller ikke oppgitt ennå. Tenkte også å teste om Stardew Valley går greit på maskinen.

 

Noen andre forslag? Type spill er ikke så viktig. Jeg liker forskjellige ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rimworld!

 

Spillet har visst eksistert en stund og er i early access men kom nettopp ut på steam. Det er en av disse perlene i likhet med Factorio som er i early access men fremdeles fullverdig spill som er verdt pengene.

 

Dette er en kolonisimulator, en slags miks mellom prison architect og dwarf fortress. Sjekk ut et par reviews på Steam, det er sjelden et spill får såpass bra kritikk.

 

Støtter også forslaget om Factorio, det er helt fantastisk bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Transport Tycoon er nevnt. Litt i samme gata finner du RollerCoaster Tycoon-spillene (1 og 2 er lettdrevne spill), Locomotion er også verdt en titt. Alle de nevnte er lagd av samme person, Chris Sawyer. 

 

Her er fler små og lettdrevne spill du kan ta en titt på. Listen er basert på hva jeg selv har og kan anbefale på et eller annet vis. Håper og tror du finner noe her som vil falle i smak. :) Det rangerer fra små, lette spill som tidsfordriv til noe mer avansert man kan bruke endeløse timer på.

 

Tok meg også bryet med å linke til spillene på Steam og GOG, så finner du raskere frem!
 

- Bejeweled

- Big Pharma

- Door Kickers

- Flight Control

- Game Dev Tycoon

- iBomber Defence

- Kingdom Rush
- Peggle

- Poly Bridge

- Prison Architect

- Settlers 2
- Settlers 3

- Settlers 4
- Sid Meier's Pirates!

- Theme Hospital

Endret av OlaHaldor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

God dag.

 

Skal på en ukes hyttetur om noen dager og tenkte å ta med meg min gamle laptop og noen passende spill i tilfelle dødtid. Men jeg er vant til å ha en kraftig stasjonær PC så pleier ikke å se på systemkrav. Laptopen er gammel (2 GHz CPU og 4 GB ram, skjermkort aner jeg ikke) så det må i så fall være enkle spill. Jeg så for meg at jeg skulle ta med Project Highrise, men det ser ikke ut til å slippes med det første og systemkrav er heller ikke oppgitt ennå. Tenkte også å teste om Stardew Valley går greit på maskinen.

 

Noen andre forslag? Type spill er ikke så viktig. Jeg liker forskjellige ting.

 

OpenTD

Minecraft

 

Starcraft 1

 

Factorio

 

Total Annihilation

 

Pontifex

 

Half-Life 1

 

Sim City 3000

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...