Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valg av Moped


PV7

Anbefalte innlegg

Hei!

Er 15år og skal ha konfirmasjon i september. Og tenker da at jeg skal kjøpe moped, har sett en del på Yamaha TZR 50. Har også sett på sanne tynne mopeder, men hva er fordelen med å ha en sann tynn istedenfor sann som TZR?

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En scooter er best av følgende grunner:

 

Automatgir. Du kontrollerer farten ved å justere gassen. Ingen clutch og gir.

Selvstarter.

Plass til hjelmen under setet når du parkerer, plass til bagasje når du kjører.

Egen oljetank så du slipper hoderegning hver gang du fyller bensin.

osv...

 

Dette er selvsagt ditt valg, men den ultimate scooteren akkurat nå er Peugeot Speedfight 4 Total. Jeg har kjørt en slik i et par timer. Utrolig bra!

 

Jeg har selv en hauggammel Speedfight fra år 2000. Brukes aktivt. Jeg vil ikke anbefale å kjøpe en som er så gammel, da det har vært en del verkstedbesøk i det siste. Men Speedfight er svært bra.

 

Jeg ser ingen grunn til å kjøpe girmoped, medmindre du vil lære  å gire for å ta motorsykkel-lappen lettere.

Du ser ikke tøffere ut på girmoped enn scooter. Det er fremdeles kun en moped.

 

 

Jeg vil dog gi deg et godt råd:

Om du er 16 år, og skal ha mopeden i 2 år, inntil du kan kjøre bil på attenårsdagen, så trenger du ikke å kjøpe noe dyrt. Jeg har min av nostalgiske grunner. Kjøp brukt, og selg om to år til nesten samme pris.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

Er 15år og skal ha konfirmasjon i september. Og tenker da at jeg skal kjøpe moped, har sett en del på Yamaha TZR 50. Har også sett på sanne tynne mopeder, men hva er fordelen med å ha en sann tynn istedenfor sann som TZR?

 

Takk

Honda MT-5

Endret av Yippee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...