Gå til innhold

Sykkelbukse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var i fem forskjellige sportsbutikker idag for å finne en, hadde tenkt til å IKKE bruke tusen kroner på det. Vel, la oss bare si at jeg måtte bruke 999,- for å finne en som sitter riktig og godt :p . Ville ha med stropper over skuldrene da, så den ikke glir ned. Du trenger ikke gå på XXL, jeg kjøpte på Sport1 :) . Prøver å la være å handle på XXL hvis jeg kan unngå det. Du bør kunne finne en bra nok en fra 7-800,- og oppover eller hvis du finner på tilbud. 

Lenke til kommentar

Hva er galt med XXL? Takk for tipset. 

 

 

Jeg er glad i å ha et utvalg av forskjellige sportsbutikker og hvis vi alle sammen legger igjen pengene hos XXL så vil de på sikt danke ut de små (som i mine øyne har generelt bedre service!). Litt som at merker forsvinner i butikken hvis alle kjøper First Price eller Eldorado. :p 

Kjenner folk som har jobbet der og forteller om pill råtten kultur hvor alt handler om å selge kampanjevarer og det er helt greit å lyve til kundene om at "jada, den skoen sitter kjempefint på foten din!" selv når de ser det er helt feil. Det finnes nok folk som jobber der som er gode kundebehandlere, men jeg har hatt flere opplevelser hvor de hele gjengen sier "ja dette er den BESTE, den bruker jeg MASSE og jeg er SÅ fornøyd" uansett hva du er ute etter (og hører at de sier akkurat det samme til andre kunder).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Styr unna en del av de rimeligste, men samtidig trenger man ikke å gå så veldig høyt. 

 

Første buksa jeg kjøpte var en rimelig fra Bits, som G-sport/max selger. Føltes i utgangspunktet ok, helt til man kjøpte et par bibs fra hhv. Diadora (for vår/høst-bruk - altså langbukse) og Castelli. 

 

Sistnevnte er den jeg bruker nå på sommeren. Kjøpt for 400 kr via restetorget til XXL. Litt usikker på hva den egentlig hadde kostet, men andre lignende produkter fra merket ligger på 1200-1300 og oppover.

 

Her er jo også spørsmålet om det er shorts eller bib du ønsker. Bib bør du absolutt prøve når de skal kjøpes (eller kjøpe på nett med enkel retur). I utgangspunktet skal de vel føles "ganske stram". 

 

Spørsmål her er jo også hva og hvordan man sykler, og hvor langt. Les deg også litt opp justering av sykkel i forhold til sittestilling etc.

Lenke til kommentar

Styr unna en del av de rimeligste, men samtidig trenger man ikke å gå så veldig høyt. 

 

Første buksa jeg kjøpte var en rimelig fra Bits, som G-sport/max selger. Føltes i utgangspunktet ok, helt til man kjøpte et par bibs fra hhv. Diadora (for vår/høst-bruk - altså langbukse) og Castelli. 

 

Jeg endte med en fra Castelli, den var jo som å dra en himmel over kroppen sammenlignet med de rimeligere jeg prøvde først.. :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min kostet bare 400 på xxl. Det er shortstypen. Synes ikke den fungerer bra nok. Får vondt bak. Så du må opp i pris, og er det best med selebukser? Viktig at det fungerer så turen blir bra. 

 

Mulig det er en smakssak. Virker som bibs holder seg bedre på plass, det blir ikke stramt over magen etc. Min erfaring er at det virker mer komfortabelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...