Gå til innhold

Anbefaling router med VPN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asus AC87U, AC 68U.

 

ASUS RT-AC3200 er på tilbud nå komplett.

 

Problemet med disse routerne klarer neppe særlig over ca 30-50 mbit som vpn server.

Cpuen er rett og slett for dårlig.

Tøv. Jeg har selv en AC3200, og har aldri sett CPU-load bikke over 50%. QoS, Traffic Analyser, DDNS og Trend Micro (brannmur) for øyeblikket aktivert.

Lenke til kommentar

 

Asus AC87U, AC 68U.

 

ASUS RT-AC3200 er på tilbud nå komplett.

 

Problemet med disse routerne klarer neppe særlig over ca 30-50 mbit som vpn server.

Cpuen er rett og slett for dårlig.

Tøv. Jeg har selv en AC3200, og har aldri sett CPU-load bikke over 50%. QoS, Traffic Analyser, DDNS og Trend Micro (brannmur) for øyeblikket aktivert.

 

Sannhet med modifikasjoner. Det mr LMH1 snakker om er gjerne OpenVPN tunnel som krever cryptochip for å gjøre det effektivt. Uten denne vil cpu load spikee. 

Lenke til kommentar

 

Asus AC87U, AC 68U.

 

ASUS RT-AC3200 er på tilbud nå komplett.

 

Problemet med disse routerne klarer neppe særlig over ca 30-50 mbit som vpn server.

Cpuen er rett og slett for dårlig.

Tøv. Jeg har selv en AC3200, og har aldri sett CPU-load bikke over 50%. QoS, Traffic Analyser, DDNS og Trend Micro (brannmur) for øyeblikket aktivert.

Tøv? Hvilke tall får du når du kjører Openvpn da? Er det som er relevant her i tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Har en slik selv, og er veldig fornøyd :)
Bestilte en i går og satser på at den er bra.

Har ikke mye erfaring med "avansert" oppsett av routere men finner vel ut av det :)

Første du burde gjøre, er å installere nyeste firmware, for å så bruke en wizard for å sette den opp :)
Lenke til kommentar

VPN på router for å koble til hjemmenettverket fra PC/Mobil, ja :)

Ville satt opp en IPSec server, hvis jeg ikke husker feil så er det det som er offloadet.

 

Har desv ikke tid til å lete opp noe til deg nå, du får heller si ifra hvis du ikke får det til så skal jeg ta en titt på det :)

 

Vet ikke om det er noen wizard på dette i 1.8.5? Så bare dette i release notes:

 

[Web UI] Add the "VPN Status" feature wizard contributed by orangevan meyergru here and here.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...