Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Såret en nær venn 4 ganger


Anbefalte innlegg

Det er en person så jeg så på som litt sleip, og når man ser på personer som litt sleip så får man lyst til å straffe de litt og da sier man ting som man egentlig ikke mener. Jeg har såret en nær venn minst fire ganger. Han er en godt voksen mann, men det er lett å glemmme at jo eldre man blir jo mindre bør man såre de.

 

Da jeg så han her om dagen på gata, så sa han ingenting til meg, jeg så bare det nybalsamerte håret hans flagret i vinden, da jeg så det håret hans, så skjønte jeg at det faktisk var en person jeg hadde såret.

 

Hva kan man gjøre for å lære, lære å ikke såre hverandre? Hvordan kan man behærske seg?

 

Anonymous poster hash: f273a...a4e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg tenker på det så tenker jeg på en salme fra bibelen:

 

Create in me a clean heart, O God, and renew a right spirit within me. Psalms 51:10

 

And I will give you a new heart, and a new spirit I will put within you. And I will remove the heart of stone from your flesh and give you a heart of flesh. Ezekiel 36:26

 

Anonymous poster hash: f273a...a4e

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot vedkommede, han blir plaget av helt "andre" folk mer enn han blir plaget av meg, men det plager meg litt at han ikke er klar over det.

 

Det minner meg litt om Jesus da han var i ørkenen 40 dager og netter så fristet djevelen han. Etter djevelen fristet han tok Jesus opp slangen og ristet den og kastet den mot et berg. Slangen ble litt ute av seg, men forsvant ned et smutthull og "bort fra situasjonen til fred og ingen aning" og levnet kaoset tilbake på overflaten hver gang.

 

Anonymous poster hash: f273a...a4e

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot vedkommede, han blir plaget av helt "andre" folk mer enn han blir plaget av meg, men det plager meg litt at han ikke er klar over det.

 

Det minner meg litt om Jesus da han var i ørkenen 40 dager og netter så fristet djevelen han. Etter djevelen fristet han tok Jesus opp slangen og ristet den og kastet den mot et berg. Slangen ble litt ute av seg, men forsvant ned et smutthull og "bort fra situasjonen til fred og ingen aning" og levnet kaoset tilbake på overflaten hver gang.

 

Anonymous poster hash: f273a...a4e

 

Tviler på at du har det der fra Bibelen. Rar tråd.

Lenke til kommentar

Det er en person så jeg så på som litt sleip, og når man ser på personer som litt sleip så får man lyst til å straffe de litt og da sier man ting som man egentlig ikke mener. Jeg har såret en nær venn minst fire ganger. Han er en godt voksen mann, men det er lett å glemmme at jo eldre man blir jo mindre bør man såre de.

 

Da jeg så han her om dagen på gata, så sa han ingenting til meg, jeg så bare det nybalsamerte håret hans flagret i vinden, da jeg så det håret hans, så skjønte jeg at det faktisk var en person jeg hadde såret.

 

Hva kan man gjøre for å lære, lære å ikke såre hverandre? Hvordan kan man behærske seg?

 

Anonymous poster hash: f273a...a4e

 

Si unnskyld til han!. Si at du av og til burde begrense ordbruken din, og at du har mye å forbedre deg på når det gjelder det å si ting som du aldri skulle sagt. :). Husk. Vi er alle bare mennesker, og til og med de beste gjør feil!. Alle gjør feil! Men det gjelder å lære av dem, og å forsøke å be om et fint unnskyld om det lar seg gjøre. 

 

Du viser at du er empatisk med at du tenker slik du gjør. Du forstår at du kan ha såret noen, og tenker på at det er dumt. Empatisk!.  

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...