Gå til innhold

Gro frukt og grønnsaker


Kåpter

Anbefalte innlegg

Heisann, er det noen her som driver å gror frukt og grønnsaker, eller andre spennende planter?

 

Fortell gjerne hva du gror og hvordan det har gått.

 

Nå har jeg to paprika planter på ca 10-15 cm (frøene ble tatt fra en butikk frukt), fire kiwi planter på ca 2-3 cm (også tatt fra en butikk frukt), to chilli planter på ca 60-80 cm, en bønne plante på ca 1 meter (vet ikke hvilken type, men bare at den var hvit) og sukkererter som har blitt modne.

 

Chilli frøene ble solgt som cayenne chilli, men de to plantene ser helt forskjellige ut. Så jeg mistenker det er to forskjellige planter. Har kun hatt blomster på den ene, men ikke noe frukt enda.

 

De største plantene har jeg flyttet ut på verandaen mot sør, mens de minste fortsatt er innendørs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har flere varianter av chili (jalapeño, vanlig cayenne, "piri piri" og habanero), paprika, cherrytomater, et sitrontre og et oliventre.

 

Sitrontreet og oliventreet står ute på balkongen, mens resten står i vinduskarmen (sørvendt vindu).

 

Chiliene er dyrket selv fra frø. Et par planter (en cayenne og en piri piri) er fra i fjor, og overlevde vinteren, uten vekstlys e.l. Disse har produsert chilier siden slutten av mars ca, men ikke så mange. Ser ut som de tar seg opp litt nå.

 

Nå har jeg investert i et par vekstlys, så jeg regner med at det går lettere å overvintre dem neste vinter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...