Gå til innhold

skylake i5-6600K - skylake i5-6400?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

K-modellen er mer egnet til overklokking. Hvis du har et hovedkort med brikkesett som gjør en del klokkingen automatisert med noen kjappe biosinstillinger, som z170 brikkesettet, henter du en del ekstra ytelse uten noe særlig ekstra arbeid og det er jo ikke så stor prisforskjell. Hvis du vil klokke litt opp og har hovedkort og gjerne kjøling som støtter det er det lurt å gå for K-modellen, men det er ikke et must.

For de fleste er nok den vanlige i5-6600 prosessoren god nok i massevis, og det er ennå lenge til spill begynner å ha behov for mer CPU kraft enn det 6600 klarer å levere. Er du usikker er det helt greit å bare gå for i5-6600.

Endret av Holmgren
Lenke til kommentar

K-modellen er mer egnet til overklokking. Hvis du har et hovedkort med brikkesett som gjør en del klokkingen automatisert med noen kjappe biosinstillinger, som z170 brikkesettet, henter du en del ekstra ytelse uten noe særlig ekstra arbeid og det er jo ikke så stor prisforskjell. Hvis du vil klokke litt opp og har hovedkort og gjerne kjøling som støtter det er det lurt å gå for K-modellen, men det er ikke et must.

 

For de fleste er nok den vanlige i5-6600 prosessoren god nok i massevis, og det er ennå lenge til spill begynner å ha behov for mer CPU kraft enn det 6600 klarer å levere. Er du usikker er det helt greit å bare gå for i5-6600.

 

Takk for svar! 

 

Du mener vell i5-6400 og ikke i5-6600?  Jeg snakker om : https://www.komplett.no/product/850032/datautstyr/prosessorer/intel-core-i5-6400-socket-lga1151

Lenke til kommentar

Wops, leste feil nummer i spørsmålet ditt. Mitt svar var rundt forskjellem på K-modellen og "den vanlige" av 6600. 6400 er som 6600 men litt billigere og svakere. Fra benchmarks ser jeg at den er rundt 10-15% svakere avhenging av hvilken test det er snakk om. Jeg har en maskin med 6600K i som aldri er i nærheten av maks, selv i harde spill som The Witcher 3. Til spilling funker nok også i5-6400 bra nok til at det fortsatt er grafikkortet som er flaskehalsen.

Lenke til kommentar

Alle i5-6xxx er like bra ved lik klokkehastighet. Høyere GHz = Bedre. Med K-modeller så kan man overklokke, få fler GHz, og CPU'en blir da raskere. Jo mer prosessorkraft et spill trenger jo høyere GHz vil man ha og hvis spillet utnytter fler kjerner så vil man ha fler av de også :)

Lenke til kommentar

Alle i5-6xxx er like bra ved lik klokkehastighet. Høyere GHz = Bedre. Med K-modeller så kan man overklokke, få fler GHz, og CPU'en blir da raskere. Jo mer prosessorkraft et spill trenger jo høyere GHz vil man ha og hvis spillet utnytter fler kjerner så vil man ha fler av de også :)

 

Okey, takk for svar!

 

Lurer på og gå for i5-6400...

 

Spiler for det meste CS:GO, og litt minecraft. Men skal kjøpe GTA 5 om ikke så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...