Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Tips til kjøp av gressklipper


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Min far skal kjøpe ny gressklipper til å ha på hytta, men er veldig usikker på hvilken han skal kjøpe. Plenen er på drøyt 1200 kvadratmeter, og det er relativt kupert terreng. 

 

Han har disse kravene til gressklipperen:

  • Bensindrevet
  • Bioklipp og sideutkast
  • Selvgående
  • Helst under 4000 kr. 

Han har sett på denne klipperen fra Biltema: http://www.biltema.no/no/Fritid/Hage/Maskiner/Gressklipper/Gressklipper-LM-502SP-2000034552/, men jeg har tidligere hatt dårlige erfaringer med maskiner fra Biltema. Er dette en grei maskin, eller vil det lønne seg å bruke en tusing eller to ekstra på en annen maskin? 

 

Har dere noen gode tips?

 

På forhånd, takk!

 

- Martin

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har denne selv nå, fikk den etter å ha returnert forgjengeren pga feil på gearkassen. Den funker helt fint, lettstartet, ikke mer støy enn de fleste andre, enkel sentraljustering av klippehøyde. Den går passe fort, men hastigheten på fremdriften kan ikke justeres. Den kommer både med bioklipp, sideutkast og oppsamler. For denne prisen har jeg ikke noe å utsette på den.

Lenke til kommentar

Sentraljustering av høyde er viktig. 

 

Hjuldrift er det som ryker først. Regulerbar hastighet= enda en ting som kan ryke. Hadde en Husquerna med sånn drift. Det var skit.

 

Har selv en Al-ko pga elektrisk start. Dette er ikke klipperen for kupert tereng. Pastdeksler blir skutt i stykker. Kniven er også svak. Går en kniv i året hos meg pga stubber og steiner. 

 

Tror en Klippo er et bra valg med bioklipp. Kniven med bevegelige deler trenger litt vedlikehold med høytrykkspyling og oljing. Men gjøre dette er dette et bra konsept og de tåler mye juling under.

 

Honda er bra, men den jeg har brukt er veldig tung. Honda har et cluch som kan koble fra kniven sånn at oppsamler kan tømmes uten å stoppe motor. Har ikke sentral høydejustering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...