Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 7 diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg feil, eller lovet Elkjøp at ved forhåndsbestilling innen 31. august ville man få «value pack» (trådløs lader, mm) inkludert i prisen? Gikk inn for å bestille nå, og ser at man får pakken billigere, men ikke gratis. I stedet får man VR-briller gratis, noe som er uinteressant. Mener å huske at det var annerledes forrige uke.

 

(Elkjøp kan selvsagt endre tilbudene sine, men det er ikke like greit dersom de lovet at et spesifikt tilbud skulle gjelde frem til en spesifikk dato, og så endrer de det før denne datoen.)

Endret av kvakse
Lenke til kommentar

Husker jeg feil, eller lovet Elkjøp at ved forhåndsbestilling innen 31. august ville man få «value pack» (trådløs lader, mm) inkludert i prisen? Gikk inn for å bestille nå, og ser at man får pakken billigere, men ikke gratis. I stedet får man VR-briller gratis, noe som er uinteressant. Mener å huske at det var annerledes forrige uke.

 

(Elkjøp kan selvsagt endre tilbudene sine, men det er ikke like greit dersom de lovet at et spesifikt tilbud skulle gjelde frem til en spesifikk dato, og så endrer de det før denne datoen.)

Mener den har vært gratis men ikke i forrige uke det husker jeg de kjører samme tilbud  pakken til 495,- kontra 1295,-.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Husker jeg feil, eller lovet Elkjøp at ved forhåndsbestilling innen 31. august ville man få «value pack» (trådløs lader, mm) inkludert i prisen? Gikk inn for å bestille nå, og ser at man får pakken billigere, men ikke gratis. I stedet får man VR-briller gratis, noe som er uinteressant. Mener å huske at det var annerledes forrige uke.

 

(Elkjøp kan selvsagt endre tilbudene sine, men det er ikke like greit dersom de lovet at et spesifikt tilbud skulle gjelde frem til en spesifikk dato, og så endrer de det før denne datoen.)

Spurte Elkjøp på facebook før jeg bestilte selv. Fikk dette som svar:

 

"Heisann Glenn-Morten,

Beklager at du ikke har blitt kontaktet for dette. Vi fikk dessverre problemer med listene over de som registrerte seg de siste dagene.

 

Ved denne forhåndsbestillingen fikk du VR-briller samt Value pack med på kjøpet. Du får fortsatt VR-briller, men Value pack koster nå 495,- når du legger den i handlekurven sammen med Note 7 (dette gjelder ved bestilling før 31.08.16). Hvis du bestiller dette nå, send oss ordrenummeret ditt, så tilbakebetaler vi beløpet for Value Pack til deg. Klikk på lenken under for å komme til Value Pack:

 

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/deksler-og-etui-til-mobiltelefon/ETKN930BBEGWW/samsung-galaxy-note-7-value-pack

 

Hilsen Johanne"

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei, noen som har hørt noe om at dnb-kunder kan kjøpe note 7 til ca 6800 (20%) ?

Eller er det bare tull?

Det stemmer. Men tilbudet er over. 

 

Her er mailen jeg fikk:

 

"

Få 20% rabatt hos Expert*

 

Torsdag 18. – lørdag 20. august får kunder med et privat MasterCard fra DNB 20% rabatt i alle Expert sine butikker i Norge, inkludert nettbutikken. Rabatten trekkes automatisk fra på neste MasterCard-faktura.

 

*Rabatten gjelder ikke

• Forhåndsbestilte varer (dvs. varer som allerede er i bestilling)

• Gjelder maks 1 Apple-produkt per kunde. iPhone finnes kun i operatørvarianter fra Telenor, Telia og Ice .net. Disse kan kun kjøpes med videreføring/nytegning av abonnement fra nevnte operatører.

• Gavekort"

Lenke til kommentar

Ser det er noen som ikke liker denne testen, som er lenket til under. Men har ikke han som tester N7, brukt "farge" stifter, som lager disse stripene?

 

 

Har ikke så mange linker på dette, men her er det en ihvertfall

http://www.gsmarena.com/corning_defends_gorilla_glass_5_in_light_of_galaxy_note7_scratch_tests-news-20060.php

Endret av ray001
Lenke til kommentar

Ser det er noen som ikke liker denne testen, som er lenket til under. Men har ikke han som tester N7, brukt "farge" stifter, som lager disse stripene?

 

 

Har ikke så mange linker på dette, men her er det en ihvertfall

http://www.gsmarena.com/corning_defends_gorilla_glass_5_in_light_of_galaxy_note7_scratch_tests-news-20060.php

Han har brukt metallstifter - som han har gjort på tester på andre typer gorillaglass. På de andre testene har han ikke fått dette resultatet, og jeg oppfatter det slik at dette er en som er nøytral ovenfor produsentene, han representerer forbrukerne og tester med oss som målgruppe.

 

Håper det er noe "feil" med denne testen, men tviler på det. Sitter på gjerdet og avventer hvordan de som har en Note 7 oppfatter denne nye typen gorillaglass før jeg evt kjøper. 

Endret av Svein Arild Søyland
Lenke til kommentar

Husker jeg feil, eller lovet Elkjøp at ved forhåndsbestilling innen 31. august ville man få «value pack» (trådløs lader, mm) inkludert i prisen? Gikk inn for å bestille nå, og ser at man får pakken billigere, men ikke gratis. I stedet får man VR-briller gratis, noe som er uinteressant. Mener å huske at det var annerledes forrige uke.

 

(Elkjøp kan selvsagt endre tilbudene sine, men det er ikke like greit dersom de lovet at et spesifikt tilbud skulle gjelde frem til en spesifikk dato, og så endrer de det før denne datoen.)

Av det jeg har sett så hadde elkjøp i starten av august et tilbud hvor man kunne fylle ut et skjema med personalia for å melde seg på en "interesseliste". Og dermed bli kontaktet for å få Note 7 + value pack + VR-briller til 8490,-

(dette er tilbudet jeg benyttet meg av).

 

Det ble også besvart en del spørsmål under dette skjemaet. Tilbudet gjaldt altså alle påmeldinger frem til 16. august (dette var IKKE tilfelle ved å forhåndsbestille på egenhånd, det måtte være via elkjøps kundeservice).

 

Samtidig tok de vekk informasjon rundt verdipakken noen dager inn i august, slik at ikke noen skulle bli forvirret og tro at man fikk det dersom man forhåndsbestilte på egenhånd.

Lenke til kommentar

 

Hei, noen som har hørt noe om at dnb-kunder kan kjøpe note 7 til ca 6800 (20%) ?

Eller er det bare tull?

Det stemmer. Men tilbudet er over. 

 

Her er mailen jeg fikk:

 

"

Få 20% rabatt hos Expert*

 

Torsdag 18. – lørdag 20. august får kunder med et privat MasterCard fra DNB 20% rabatt i alle Expert sine butikker i Norge, inkludert nettbutikken. Rabatten trekkes automatisk fra på neste MasterCard-faktura.

 

*Rabatten gjelder ikke

• Forhåndsbestilte varer (dvs. varer som allerede er i bestilling)

• Gjelder maks 1 Apple-produkt per kunde. iPhone finnes kun i operatørvarianter fra Telenor, Telia og Ice .net. Disse kan kun kjøpes med videreføring/nytegning av abonnement fra nevnte operatører.

• Gavekort"

 

 

?

Da forstår jeg det slik at de ikke fikk bestille note7 til den prisen. 

 

*Rabatten gjelder ikke

• Forhåndsbestilte varer (dvs. varer som allerede er i bestilling)

 

Er det noen her som har forhåndbestilt til 6800-,? Bare lurer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.dinside.no/mobil/vil-du-ha-med-penn-er-det-ingen-som-er-bedre/61091643

 

Her kommenterer de og dette med riper, de sier:

 

"Nytt er også at den er dekket av Gorilla Glass 5, som skal være enda bedre sikret mot fallskader, men som er mykere og derfor mer mottakelig for riper; noe vi også har erfart i testperioden. Dette er å finne på begge sider av telefonen."

 

Så de fikk riper på begge sider av telefonen under en testperiode? Dette er for dårlig gjeldende en så dyr telefon!

Lenke til kommentar

 

Ser det er noen som ikke liker denne testen, som er lenket til under. Men har ikke han som tester N7, brukt "farge" stifter, som lager disse stripene?

 

 

Har ikke så mange linker på dette, men her er det en ihvertfall

http://www.gsmarena.com/corning_defends_gorilla_glass_5_in_light_of_galaxy_note7_scratch_tests-news-20060.php

Han har brukt metallstifter - som han har gjort på tester på andre typer gorillaglass. På de andre testene har han ikke fått dette resultatet, og jeg oppfatter det slik at dette er en som er nøytral ovenfor produsentene, han representerer forbrukerne og tester med oss som målgruppe.

 

Håper det er noe "feil" med denne testen, men tviler på det. Sitter på gjerdet og avventer hvordan de som har en Note 7 oppfatter denne nye typen gorillaglass før jeg evt kjøper. 

 

Jeg var selv kjapt ute med forhåndsbestilling av Note 7 men avbestillte så fort jeg så denne videon. Han sier selv i nyere videoer at han har kjøpt en ny Note 7 for personlig bruk og roser Samsung..   Har bestemt meg for å vente på de nye Nexus-mobilene (om de skal ha Nexus-navnet) som etter rykte kommer om noen uker.  Disse skal visst ha støtte for Google Daydream (google sitt vr), noe dagens mobiler ikke har.   Inntil videre så får jeg bruke min Note 4 som ikke har noen synlige riper og ikke noe skjermbeskyttelse :)

Endret av Nado
Lenke til kommentar

Har en S7 selv og en Note 7 i bestilling. Aldri plaget med riper. Det handler om å ta vare på ting. Unngår alltid å ha noe i lommen sammen med mobilen.

Vel - jeg har hatt alle Notene, og alle 4 i vår familie har hatt det som kryper og går av Samsung-telefoner opp gjennom tidene. Jeg er og forsiktig som pokker med telefonene, det er min kone også - allikevel så syns jeg det er på grensen til naivitet å uttale seg som du gjør her mister blåtann! Leser en det du påstår, så sier du indirekte at de som får riper har seg selv å takke grunnet uforsiktig bruk!  :hmm: 

 

Det finnes mennesker som herper både telefoner og alt mulig annet - men jeg tror de fleste av "oss" som er litt over snittet interessert i våre duppeditter, passer veldig godt på dem?

 

De testene som nå er utført er gjort for oss forbrukere, og jeg vil påstå med tyngde at det jeg har sett til nå, indikerer at den siste utgaven av gorillaglass er mye mer utsatt for riper enn de forrige versjonene!

 

Jeg har nå en S7 jeg hadde tenkt å gi bort så snart Note7en var i mine hender. Og jeg har gledet meg til Note7 - så det er ingen former for vrangvilje fra min side - jeg vil bare ikke betale mange penger for et produkt jeg må passe langt over snittet på! Da nedgraderes brukeropplevelsen i hverdagen KRAFTIG i alle fall for min del! 

 

Men for all del - de som vil kan kjøpe en bomullskledd krybbe de kan farte rundt med Note7en sin i ...  :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel du leser innlegget mitt feil mister Søyland. Spar meg for anklagene om å besylde andre for å være uforsiktig. Jeg snakket om meg, min bruksmåte og erfaringer.

 

Selvføgelig kan en være uheldig å få riper selv om en er forsiktig. Det vet jo alle. Jeg sier bare at jeg har lyktes med å holde mine skjermer ripefrie. Jeg er forsiktig fordi jeg vet at tlf ripes.

 

Og jeg velger heller ikke min mobil på bakgrunn av en "billig" test på Youtube eller Dinside for den del. Den eneste testen som gjelder for meg er min egen. Er skjermen til Note 7 mer utsatt for riper og dette blir plagsomt så går jeg muligens for en tlf fra en annen produsent ved neste kjøp.

 

Jeg har en S7 som er ripefri. Min sønn har en S7 Edge med noen små riper. Jeg har vært forsiktig. Har han ? Det vet jeg rett og slett ikke.

 

Holder meg foreløpig til Samsung da disse tlf etter min mening er overlegen andre.

Endret av blutut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...