Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne revisjonsnr. Asus a7v333


Anbefalte innlegg

Hvordan finner jeg ut hvilken revisjons nr. jeg har på mitt Asus A7V333 hk??

Jeg har bios versjon 1014, på bios brikken står det: A5 A7KTH 1014

Jeg ser ingen plasser der revisjons nr. står skrevet. Var inne på asus sine sider, ble ikke noe klokere...Saken er den at jeg ser at hk støtter Barton XP2500 dersom det har revisjon 2.00 eller senere, og bios versjonen er senere enn 1016...noen forslag?? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt flaut at jeg ikke fant revisjons nr. selv....får skylde på dårlig lys...he he, tror forresten ikke at det går å "lure" inn en barton (men jeg er ikke helt sikker), var på et forum der de konkluderte med at det ikke gikk på kort med revisjons nr. 1.xx, kun på kort med revisjon 2.xx.

Jeg er som sagt ikke sikker, vet jo av erfaring at det ofte går å sette inn prosessorer som iflg. produsent ikke er mulig å få til å fungere, feks. PIII 1GHz på mitt gamle Abit bh6 som iflg. produsent ikke kunne støtte PIII over 750MHz...AMD XP2000 på mitt gamle Abit kt7a rev1.xx som iflg produsent ikke kunne kjøre andre cpu enn T-bird....XP2600 Thoroughbred på mitt gamle Abit kr7a som iflg. produsent ikke støtter cpu over XP2200 Thorougbred osv. osv.

 

Dersom noen har fått det til å fungere /har erfaring med XP2500 Barton på Asus a7v333 rev.1.xxx så vil jeg gjerne høre fra dere...

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg lånt en Barton xp2500+ og har prøvd.

 

DET GIKK, til dem som prøver så tar jeg 0 (null) ansvar om det ikke går.

 

om hovedkortet mitt står det

Motherboard Properties

Motherboard ID 03/25/2003-VT8367/VT8233A-A7V333

Motherboard Name Asus A7V333

 

 

Bios BIOS Properties

BIOS Type Award Modular

Award BIOS Type Award Modular BIOS v6.0

Award BIOS Message ASUS A7V333 ACPI BIOS Revision 1017

System BIOS Date 03/25/03

 

Tatt ut fra aida32 enterprise

 

for de som tviler påa t jeg klarte det så kjørte jeg med 166mhz fsb og hadde 1,833ghz, windows meldte det som barton og bios godtok det som en barton.

 

Ytelse etc har jeg ikke testet da jeg må levere den tilbake i morgen. Må vel kjøpe meg en barton snart :D

Lenke til kommentar

Flere som har prøvd dette og fått det til? Jeg har også et a7v333 kort men Sisoft sier jeg har rev. 1.xx, så ifølge Asus sidene skal jo dette egentlig ikke gå. Men dersom flere har positive erfaringer med dette tenker jeg at jeg skal gå til innkjøp av en ny barton. Post også hvis du har prøvd, men ikke fått det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...