Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ørene "popper"


Anbefalte innlegg

Hei. 19år gammel gutt her. Jeg har allerede svaaaak tinnitus i venstre øret, men på ingen måte plaget. Og hører heller ikke lyden dersom jeg fokuserer eller om det er muse muse stillet. Jeg har sjekket hørselen, men har ingen hørselskade. "tinnitusen" har jeg hatt i 1 år nå.

 

Men har de siste dagene av og på fått noe enda rare i øret. Det er som om øret "popper" irregulært. Ingenting vondt, men plagsomt. Dette har jeg hatt i flere dager av og på.

 

Hva kan dette være?



Anonymous poster hash: 49de7...4c8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hei. 19år gammel gutt her. Jeg har allerede svaaaak tinnitus i venstre øret, men på ingen måte plaget. Og hører heller ikke lyden dersom jeg fokuserer eller om det er muse muse stillet. Jeg har sjekket hørselen, men har ingen hørselskade. "tinnitusen" har jeg hatt i 1 år nå.

 

Men har de siste dagene av og på fått noe enda rare i øret. Det er som om øret "popper" irregulært. Ingenting vondt, men plagsomt. Dette har jeg hatt i flere dager av og på.

 

Hva kan dette være?

 

Anonymous poster hash: 49de7...4c8

 

 

Rimelig sikker på at jeg har hatt samme problem selv noen ganger,

blir poppinga værre når du beveger kjeven?

 

For min del hender det at det hjelper å holde pusten pluss å holde nesa tett med hånda og blåse hardt for å utligne trykket i øret,

siden lufta da er nødt til å komme ut øret,

mens andre ganger går det over av seg selv.

 

Har selv tinnitus,

men aner ikke om det er skyld i problemet.

Lenke til kommentar

Kommer det når du svelger, gjesper (mest sistnevnte)?

 

Det virker som det er slimhinnene i øretrompeten(e) som enten er litt hoven eller er dekket med noe mer slim enn vanlig. Dette gjør at øretrompeten "henger" litt igjen når den skal åpnes, og dette kan kjennes ut som en slags popping.

 

En liten forkjølelse i forveien, bronkitt eller annen betennelse i svelget kan gi dette. Det kan også være typisk at man har litt vanskeligere for å utligne trykket i ørene. Mulig at pollen-allergi også kan gi dette om man får rennende nese. 

Lenke til kommentar

Jeg har vært litt plaget med (i mangel av bedre ord) popping i ørene. Kanskje mer klikking, som har fulg lydene jeg hører. Klikking fra pc-musa kunne være nok til å trigge klikking i øret i takt, eksakt samtidig. Den eneste røde tråden jeg finner er lite søvn over lengre tid. Jeg sover mer nå og har nesten aldri denne klikkingen lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...