Gå til innhold

No Man's Sky-utvikler fikk en drøss med dødstrusler da spillet ble utsatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nesten så jeg håper spillet blir like kjedelig som jeg frykter. The nerdrage! :D :D :D

 

(det jeg frykter er at de skryter av "flere billiarder planeter", men hvor forskjellige er de, egentlig? Har man utforsket 50+ nesten identiske planter (samme skapninger, samme vegetasjon, samme fjell osv) blir det ganske kjedelig etterhvert. Nekter å tro man kan utforske 100+ planeter og fortsatt føle den samme entusiasjem når man finner en ny.)

 

 

Sånn er det i bunn og grunn i alle spill. Før eller siden når man et metningspunkt og da blir det kjedelig og repeterende. Med ett spill som "No Man's Sky" så tror jeg nerdrage vil forekomme uansett om spillet er bra eller ikke. Har en følelse det blir et spill man enten elsker eller hater :-)

Lenke til kommentar

Jojo, man blir lei alt over tid. Problemet er bare at No Man's Sky lover ufattelig mange planeter, og jeg mistenker at mange ser seg blindt på nummerene. Alt jeg har sett av gameplay på planetene ser veldig likt ut, så jeg er svært skeptisk til hvordan blir i praksis. Gameplay ser heller ikke spesielt morsomt ut, i alle fall ikke om vi sammenligner med spill som er fokusert mer rundt en type gameplay. Vil man ha et FPS, finnes det nok mange bedre på markedet. Vil man ha romskip er det mindre utvalg, men utvalg er det. Er dessverre ikke uvanlig at hypete spill flopper. Jeg håper jo de lykkes, men har brent meg alt for mange ganger til å forhåndsdømme noe som helst i noen som helst retning. Først må jeg spille det noen timer, så kan jeg si hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Litt redd for (om ryktene om at det ikke er historiedrevet stemmer), at det blir moro å surre rundt og explore de første timene før spillet spenner bein på seg selv ved å ikke ha noe form for campaign, mål eller mening.

 

Men skal selvfølgelig gi det en sjans, konseptet er jo i utgangspunktet spennende.

Lenke til kommentar

Prøvde å lete opp litt hva det faktisk dreier seg om, og det beste jeg fant er denne. Det er nok ikke noen historie i NMS, og å møte andre spillere vil nok ikke skje så ofte. Det vil heller ikke være noe særlig å gjøre hvis man møter noen andre. Det er ikke noe PvP eller trading med andre (NB! Artikkelen er fra juni i fjor, så mye kan ha endret seg siden da.) Men det kan fort bli lignende med Elite, Star Citizen osv, dvs et spill der vi starter med et lite skip, og får større og bedre skip etterhvert som vi samler resursser, selger ting og så videre. Det igjen kan forhåpentligvis gi oss "Diablo-følelsen", der vi spiller "bare noen minutter til" for å få litt bedre utstyr, utforske en ny planet, selge litt her, kjøpe litt der osv. Blir man først hektet kan dette bli stort. Eneste problemet er at fallhøyden er rimelig stor, og feiler dette, kan det feile stort. Men det kan til gjengjeld også bli noe magisk.

 

 

http://www.polygon.com/2015/6/16/8790505/no-mans-sky-preview-e3

 

As in many space-trading games, you can choose your own path. You can be a warrior, a pirate, a trader, an explorer. In order to do these things though, you need to gather resources. these can be won in space-combat (we don't play any space-combat) or it can be won by exploring and gathering.

 

(snip)

 

So far, we have been told that there is an entire universe at our disposal. Of course, if that universe boils down to half a dozen planets that look sorta the same, and various configurations of angry robots, No Man's Sky is unlikely to fulfill its great promise.

But it still holds out an expectation of adventure, of the unexpected, of delight. Although the mechanics of the game are familiar, they also seem solid. In the area we explore during this demo, there is plenty to do and plenty to see. I feel a yearning to make myself powerful, to go in search of new places, to forge my own path.

Next time I look at this game, I hope to play it for a few hours and, perhaps, a few days.No Man's Sky isn't so much a mystery any more, but it remains something to value.

Lenke til kommentar

For øvrig må man heller ikke glemme at planetene genereres automatisk, så hvem vet hva som kommer som DLC? De kan lage mange flere typer skapninger, flere biomes (terrengtyper), flere typer trær osv, og vips kan alt dette finnes på den neste planeten du finner - eller du vil aldri finne det. Det gjør jo utforskingen enda mer interessant. :)

Lenke til kommentar

Dødstrussel eller drapstrussel?

 

- "Du kommer til å dø av elde snart"

- "Du kommer til å bli drept snart"

 

Du har rett. Det skulle være 'drapstrussel'. Har rettet det nå. Takk! :)

 

Kanskje brukeren følte han hadde fått en dødstrussel idet spillet ble utsatt (han var redd han ville dø før spillet ble utgitt), og dermed sendte han en drapstrussel i retur? :)

Lenke til kommentar

Prøvde å lete opp litt hva det faktisk dreier seg om, og det beste jeg fant er denne. Det er nok ikke noen historie i NMS, og å møte andre spillere vil nok ikke skje så ofte. Det vil heller ikke være noe særlig å gjøre hvis man møter noen andre. Det er ikke noe PvP eller trading med andre (NB! Artikkelen er fra juni i fjor, så mye kan ha endret seg siden da.) Men det kan fort bli lignende med Elite, Star Citizen osv, dvs et spill der vi starter med et lite skip, og får større og bedre skip etterhvert som vi samler resursser, selger ting og så videre. Det igjen kan forhåpentligvis gi oss "Diablo-følelsen", der vi spiller "bare noen minutter til" for å få litt bedre utstyr, utforske en ny planet, selge litt her, kjøpe litt der osv. Blir man først hektet kan dette bli stort. Eneste problemet er at fallhøyden er rimelig stor, og feiler dette, kan det feile stort. Men det kan til gjengjeld også bli noe magisk.

 

 

http://www.polygon.com/2015/6/16/8790505/no-mans-sky-preview-e3

 

As in many space-trading games, you can choose your own path. You can be a warrior, a pirate, a trader, an explorer. In order to do these things though, you need to gather resources. these can be won in space-combat (we don't play any space-combat) or it can be won by exploring and gathering.

 

(snip)

 

So far, we have been told that there is an entire universe at our disposal. Of course, if that universe boils down to half a dozen planets that look sorta the same, and various configurations of angry robots, No Man's Sky is unlikely to fulfill its great promise.

But it still holds out an expectation of adventure, of the unexpected, of delight. Although the mechanics of the game are familiar, they also seem solid. In the area we explore during this demo, there is plenty to do and plenty to see. I feel a yearning to make myself powerful, to go in search of new places, to forge my own path.

Next time I look at this game, I hope to play it for a few hours and, perhaps, a few days.No Man's Sky isn't so much a mystery any more, but it remains something to value.

 

Nice find! Takk :)

Lenke til kommentar

Ment på kødd eller ikke, synes dem som skriver sånne ting fortjener å få politi på døra og havne i en rettsal for å måtte forklare seg......

 

Ser ikke hvorfor en skal måtte akseptere trusler

 

 

Forøvrig enig. Det bør være seriøse konsekvenser hvis man kommer med trusler enten det er kødd eller ikke. Oppmøte i rettsal og så får det være opp til dommer om dem fortjener en irettesettelse, bøter eller fengsel.

Lenke til kommentar

Kanskje på tide å gjøre internett ikke-anonymt snart? :p (men sånn helt seriøst, folk som dette burde få samfunn og/eller fengselsstraff).

 

Jah, for mere sensur og overvåking er det vi trenger i disse tider..

 

Kommentarfeltet i norske medier er jo blitt en Stasi-parodi etter at det tilta for ABB

Lenke til kommentar

Husker godt det som skjedde med Justin Carter over dammen. Han skrev noe bullshit på FB om å spise nyfødte barns hjerter, eller noe sånt, og en helt tilfeldig dame så det. Hun klikket, sporet han opp og tilkalte politiet, og vips var Justin åtte måneder i fengsel for en dårlig spøk mellom han selg og en kamerat. Er det sånn vi vil ha det? Tror ikke det, gitt. Å komme med trusler bør aldri bli akseptert, men man bør også se på alvorsgraden i truslene. De fleste som kommer med trusler på netter er bare tomme ord, ofte sagt i "heat of the moment". Bør ikke straffes for sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...