Gå til innhold

SAMLETEST: Et sammenleggbart tastatur gjør mobilen til en arbeidsstasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt rart at MS sitt får negative poeng for å ha komprimert æøå når samtlige av de andre ikke blir trukket for å mangle tastene helt?

Hei! Det er ikke sant at de andre mangler tastene helt. Som det påpekes, så er tilføyelsen av Æ, Ø og Å mest av alt kosmetisk. Stiller du inn tastaturet til norsk språk og teiper på bokstavene på de "korrekte" tastene, så har du i praksis et "nordisk oppsett". Når man ikke ser ned på tastaturet mens man taster er det derfor mer irriterende at knappene er merkelige, enn at det står noe annet på dem. Funksjonaliteten blir nøyaktig den samme.

 

– Torstein

Endret av Torstein Norum Bugge
Lenke til kommentar

 

Litt rart at MS sitt får negative poeng for å ha komprimert æøå når samtlige av de andre ikke blir trukket for å mangle tastene helt?

 

Det synes jeg også.

 

AtW

Hei!

 

Igjen: såkalt "nordisk oppsett" er en rent kosmetisk ting, og bestemmes først og fremst av hva tastaturet er programmert til. Alle de andre tastaturene har dermed både Æ, Ø og Å, og med unntak av Roll-up-tastaturet er tastene langt bedre. Ettersom de aller fleste av oss nok taster løs uten å se på tastaturet underveis blir det dermed et større problem at Microsoft har valgt å gi tastene en irregulær størrelse; det inviterer til store mengder feiltasting.

 

– Torstein

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Litt rart at MS sitt får negative poeng for å ha komprimert æøå når samtlige av de andre ikke blir trukket for å mangle tastene helt?

 

Det synes jeg også.

 

AtW

Hei!

 

Igjen: såkalt "nordisk oppsett" er en rent kosmetisk ting, og bestemmes først og fremst av hva tastaturet er programmert til. Alle de andre tastaturene har dermed både Æ, Ø og Å, og med unntak av Roll-up-tastaturet er tastene langt bedre. Ettersom de aller fleste av oss nok taster løs uten å se på tastaturet underveis blir det dermed et større problem at Microsoft har valgt å gi tastene en irregulær størrelse; det inviterer til store mengder feiltasting.

 

– Torstein

Det er ikke kun kosmetisk, de andre tastaturene har amerikansk oppsett (se på enter keyen) og enkelte symboler er da på feil sted, samt en mindre enter key. Det hadde selvfølgelig vært en fordel om æøå var samme størrelse, men personlig så liker jeg ikke horisontal enter oppsett.

Lenke til kommentar

 

 

 

Litt rart at MS sitt får negative poeng for å ha komprimert æøå når samtlige av de andre ikke blir trukket for å mangle tastene helt?

 

Det synes jeg også.

 

AtW

Hei!

 

Igjen: såkalt "nordisk oppsett" er en rent kosmetisk ting, og bestemmes først og fremst av hva tastaturet er programmert til. Alle de andre tastaturene har dermed både Æ, Ø og Å, og med unntak av Roll-up-tastaturet er tastene langt bedre. Ettersom de aller fleste av oss nok taster løs uten å se på tastaturet underveis blir det dermed et større problem at Microsoft har valgt å gi tastene en irregulær størrelse; det inviterer til store mengder feiltasting.

 

– Torstein

Det er ikke kun kosmetisk, de andre tastaturene har amerikansk oppsett (se på enter keyen) og enkelte symboler er da på feil sted, samt en mindre enter key. Det hadde selvfølgelig vært en fordel om æøå var samme størrelse, men personlig så liker jeg ikke horisontal enter oppsett.

Hei!

 

Det har du nok rett i, men hovedpoenget er at det er funksjonelt. At Enter-tasten ligger der er mest av alt en vanesak – at Æ, Ø og Å på Microsoft-tastaturet er blitt skvist sammen og gjort unaturlig små er rett og slett ganske upraktisk.

 

– Torstein

Lenke til kommentar

 

Måtte jo bestille et Jorno tastatur, koblet den til en IPad Air.. Er det noen som har en god måte å få frem spørsmålstegn?

Hvor mye kom det på totalt?

 

Jeg har ikke Jorno, men på mitt tastatur fungerer shift + [?] har du sikkert prøvd allerede

Foreløpig er det 103 dollar, regner med det kommer en momsregning m.m. fra FedEx, så får se. Shift er forsøkt ja. Regner med det er ett eller annet oppsett i iOS

Lenke til kommentar

 

 

Måtte jo bestille et Jorno tastatur, koblet den til en IPad Air.. Er det noen som har en god måte å få frem spørsmålstegn?

Hvor mye kom det på totalt?

 

Jeg har ikke Jorno, men på mitt tastatur fungerer shift + [?] har du sikkert prøvd allerede

Foreløpig er det 103 dollar, regner med det kommer en momsregning m.m. fra FedEx, så får se. Shift er forsøkt ja. Regner med det er ett eller annet oppsett i iOS

Da vet jeg ikke desverre.Er fortsatt på gjerdet om å kjøpe eller ikke.

Kunne du oppdatert når fedex kommer med totalen? Takk på forskudd

Lenke til kommentar

 

 

 

Måtte jo bestille et Jorno tastatur, koblet den til en IPad Air.. Er det noen som har en god måte å få frem spørsmålstegn?

Hvor mye kom det på totalt?

 

Jeg har ikke Jorno, men på mitt tastatur fungerer shift + [?] har du sikkert prøvd allerede

Foreløpig er det 103 dollar, regner med det kommer en momsregning m.m. fra FedEx, så får se. Shift er forsøkt ja. Regner med det er ett eller annet oppsett i iOS
Da vet jeg ikke desverre.Er fortsatt på gjerdet om å kjøpe eller ikke.

Kunne du oppdatert når fedex kommer med totalen? Takk på forskudd

Fant ? da, den var der den skulle være på norsk tastatur.. Men jeg har oppdaget et annet problem mot min iPad Air. Hvis tastaturet går inn i sleep, så kobler det seg ikke opp igjen, og en må igjennom en ny runde med paring..Ser det står nevnt her og: http://hud5.macnn.com/reviews/jorno-bluetooth-keyboard-and-stand.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...