Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mann, 24, har vært utro flere ganger. 

Har hatt 3 forhold, lengste varte 2 år. 

Det å ligge med samme person i mange år kunne ikke falle meg inn.

Må jo være uhyrlig kjedelig?  Nei, jeg er ikke en sånn "jeg har ligget med 100+++" type. 

Klart jeg har lyst på barn, men fy hvor trist det må være da!

Er redd jeg da vil bli av den typen som da ser på fruen som en mor og ikke ei man kan hygge seg med. 

 

 


Anonymous poster hash: 836b8...5da



Anonymous poster hash: 836b8...5da
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Mann. Aldri vært utro. Men jeg har hatt sex med en gift kvinne.

 

Gråsone. Du bidrar til at hun er utro. Og det er indirekte utroskap i min mening. Ikke bra.

 

Å være utro handler om å bryte et løfte man selv har gitt. Dersom man lar noen andre bryte et løfte de har gitt til sin partner, er man ikke selv utro. Man er ikke en del av dette løftet. Det angår ikke oss. Det er likevel lett å tenke at en mann som ligger med en gift kvinne er en del av kvinnens utroskap, men det er fortsatt kvinnens utroskap, ikke hans. Fra hans perspektiv har han ikke brutt noen løfter, med mindre han selv er utro når han ligger med henne.

 

Det er ikke en singel mann sitt ansvar å passe på at en kvinne i et forhold ikke er utro. Det er utelukkende kvinnens eget ansvar. Er kvinnen av så dårlig kvalitet at hun selv velger å risikere sitt forhold, ekteskap, eller respekt hos sin partner, så er det ikke mannens ansvar å skjule kvinnens dårlige kvalitet for resten av verden.

 

Jeg synes faktisk det ville vært mer riktig å ligge med henne, og legge opp til å bli "tatt".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Mann, 24, har vært utro flere ganger. 

Har hatt 3 forhold, lengste varte 2 år. 

Det å ligge med samme person i mange år kunne ikke falle meg inn.

Må jo være uhyrlig kjedelig?  Nei, jeg er ikke en sånn "jeg har ligget med 100+++" type. 

Klart jeg har lyst på barn, men fy hvor trist det må være da!

Er redd jeg da vil bli av den typen som da ser på fruen som en mor og ikke ei man kan hygge seg med. 

 

 

Anonymous poster hash: 836b8...5da

 

Anonymous poster hash: 836b8...5da

 

 

Huff..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mann, 24, har vært utro flere ganger. 

Har hatt 3 forhold, lengste varte 2 år. 

Det å ligge med samme person i mange år kunne ikke falle meg inn.

Må jo være uhyrlig kjedelig?  Nei, jeg er ikke en sånn "jeg har ligget med 100+++" type. 

Klart jeg har lyst på barn, men fy hvor trist det må være da!

Er redd jeg da vil bli av den typen som da ser på fruen som en mor og ikke ei man kan hygge seg med. 

 

 

TS her. Minner litt om meg selv, men jeg har aldri vært utro. Selv om jeg har hatt sex med jenter som har hatt type.

Det er som du sier, at det å ligge med samme person i flere år blir for lite spennende, føler jeg. Jeg har hatt kjæreste i noen år nå og sexen er fortsatt bra, men samtidig blir det kjedelig i lengden. Vi har sex 3-4 ganger i uken, tror jeg.. og det er som regel hun som tar initiativ. 

 

Men jeg går ut ifra at dette er normalt og at det ikke bare er hos meg interessen dabber av etter noen år? 

 

Jeg tror jeg kunne ha vært utro, men det måtte nok ha vært med en person jeg kjenner fra før av og stoler på, slik at partneren min aldri hadde funnet ut av det. Men samtidig er det 2-3 deilige jenter som bor på samme plass, og da lurer jeg litt på hvordan jeg hadde reagert om de hadde tatt kontakt. Sånt er spennende. Hun ene er grisedeilig og jeg blir nesten kåt bare jeg ser henne.. 

 

Anonymous poster hash: 758b7...eb8

Lenke til kommentar

Har du prøvd å foreslå et åpent forhold, før du går bak ryggen på den personen du egentlig elsker? Luftet tanker om swinging, trekant osv? Eventuelt, om du ikke elsker henne, mann deg opp, gjør det slutt og lev livet slik du vil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Mann, 24, har vært utro flere ganger.

Har hatt 3 forhold, lengste varte 2 år.

Det å ligge med samme person i mange år kunne ikke falle meg inn.

Må jo være uhyrlig kjedelig? Nei, jeg er ikke en sånn "jeg har ligget med 100+++" type.

Klart jeg har lyst på barn, men fy hvor trist det må være da!

Er redd jeg da vil bli av den typen som da ser på fruen som en mor og ikke ei man kan hygge seg med.

 

 

 

Anonymous poster hash: 836b8...5da

 

Anonymous poster hash: 836b8...5da

Kunne du gjort det samme mot gode venner? Går du like lett bak ryggen på de, så lenge det er en gulrot i andre enden?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Selvsagt kunne jeg ikke det.

 

 

Anonymous poster hash: 836b8...5da

 

Anonymous poster hash: 836b8...5da

Da er oppfølgingsspørsmålet: hvorfor ikke?

 

Hvorfor ligger prioriteringene dine annerledes for gode venner enn kjærestene dine? Går ikke de også under gode venner?

 

Og hvorfor går du inn i et forhold hvis du i utgangspunktet ønsker variasjon i sexpartnere?

Lenke til kommentar

Fordi det å ha gode venner er det viktigste for min livsglede. Hvordan skal man være lykkelig uten gode venner?Bros before hoes! Kjærester kommer og går? 

 

Hvorfor går jeg inn i forhold når jeg ønsker variasjon? 

Har en anelse om at jeg rett og slett blir mer forelska i kroppen enn personen. 

Og derfor går jeg lei etterhvert. Eller kanskje det er det at jeg ikke er kjekk nok til å få meg dame hver helg. 

 



Anonymous poster hash: 836b8...5da
Lenke til kommentar

Tja, det er jeg ikke enig i. Man kan være skam og flau uten at man har dårlig samvittighet. F.eks. kan man bli skamfull og flau når man blir konfrontert med en utroskap, men man har ikke nødvendigvis dårlig samvittighet ovenfor den personen. Blir litt som at man angrer på at man ble oppdaget, men man angrer ikke på selve handlingen.

Lenke til kommentar

Nei, man kan da for eksempel være skamfull over at man røyker hasj eller drikker øl på en mandag (fordi det er tabu i samfunnet e.l.), men ikke ha dårlig samvittighet for det. Det spørs vel helt hvordan man definerer "dårlig samvittighet".

 

Edit: Et annet eksempel vil jo være at man er skamfull og flau over at man gjør rare ting i fylla, det betyr ikke at man har dårlig samvittighet eller angrer.

Endret av Lugia
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har dårlig samvittighet vil du ikke få en negativ emosjonell reaksjon.

 

 

God samvittighet:

 

Glede

Iver

Stolthet

Avslappet

 

 

likegyldighet

Dårlig samvittighet:

 

Sorg

Sinne

Anger

Hat

Frustrasjon

Flauhet

Redsel

Anspenthet

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Nei, man kan da for eksempel være skamfull over at man røyker hasj eller drikker øl på en mandag (fordi det er tabu i samfunnet e.l.), men ikke ha dårlig samvittighet for det. Det spørs vel helt hvordan man definerer "dårlig samvittighet".

 

Da har man dårlig samvittighet for å ikke følge normene. Du motsier deg selv i eget utsagn.

Lenke til kommentar

 

Nei, man kan da for eksempel være skamfull over at man røyker hasj eller drikker øl på en mandag (fordi det er tabu i samfunnet e.l.), men ikke ha dårlig samvittighet for det. Det spørs vel helt hvordan man definerer "dårlig samvittighet".

Da har man dårlig samvittighet for å ikke følge normene. Du motsier deg selv i eget utsagn.

Og du diskuterer bare semantikk.

Jeg forstår utmerket hva de mener.

 

De vet at de bryter ANDRES etikk men ikke sin egen. De vet at de gjør noe galt i andres synspunkt men ikke sitt eget.

 

Det kunne kanskje vært formulert bedre men jeg syntes det virket klart og unødvendig å overanalysere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...