Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Suzuki Sx4 2007 vs. Toyota Yaris 2007


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg skal kjøpe meg ny bil og per nå står det mellom:

 

Suzuki sx4 1,9 DDis Keyless fra 2007 
Km.stand: 116 200 km

Dieselbil

 

Toyota Yaris 1,8 TS fra 2007 

Km.stand: 126 081 km

Bensinbil 

 

Veldig usikker på hvilken av de som er best så tips og råd tas i mot med stor takk.

 

Hvem av bilene er billigst i forhold til reparasjoner og som er kjent for å ha minst feil?

 

Bilen skal hovedsaklig brukes fram og tilbake på jobb og trening. Innimellom skal den brukes på fjellet og på lange kjøreturer. 

 

Hva er det smarteste valget? Gjerne kom med for og imot :) 

 

Tusen takk på forhånd :)

Endret av Kathrineklast
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge disse bilene er biler med god kvalitet og er kjent for å ha lite feil, så her kommer det omtrent på ett ut. Sx4 har vesentlig bedre kjørekomfort, da fjæringen i yarisen er for stiv, samtidig som setene er harde. Jeg tørr også påstå at sx4 er en finere bil både utvendig og på interiørsiden, romsligere er den også. Så personlig ville jeg klart gått for Suzukien.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en 2007 Yaris som ødela ryggen min. Bortsett fra det en veldig grei og praktisk bil. Jeg hadde D-4D (diesel) og dermed omtrent null varme i bilen om vinteren. Typisk problem på mange nyere dieselbiler uten dieselvarmere. :p

Har samme problem på min Octy :) Tar omkring 15 minutter med kjøring før jeg får varme i bilen. Akkurat like langt som jeg må kjøre til jobb.....

Men det kan jo tenkes at TS har tilgang til utendørs strøm og kan kjøpe seg en billig kupevarmer :)

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du ha partikkelfilter?

Jeg vil ikke ha det. Jeg gikk over til bensin for å slippe det. Men som forrige taler sa, det er noe å ta hensyn til med mye småkjøring.

Spesielt på biler der partikkelfiltrene akkurat var kommet. Var ikke alle designene som var like gjennomtenkt.

Lenke til kommentar

Tror det var noen Toyotaer som tok fyr om jeg ikke husker helt feil. Kommunen her var jo så intelligente at de kjøpte inn dieselbiler med partikkelfiltre hvor de en eller to ganger i uken måtte kjøre flere mil uten annen grunn enn å blåse rent filtrene.

Hahaha, virker å være en gjenganger dette.

Her i M&R kjøpte de busser med de minste motorene pga de slapp unna avgifter, men pga dette klarte ikke bussene å holde oppe hastigheten og ble stadig forsinket. De bestilte nye motorer med 30! hk mer og må nå betale et verksted for å bytte 50 ish motorer.

Snakker om å tenke med ræva!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...