Gå til innhold

Kjøp av aktiveringsnøkler for Steam fra utenlandske nettsider/spillsider


Anbefalte innlegg

Det har blitt populært å kjøpe produktnøkler (serial key) fra utenlandske nettsider. En del slike sider er seriøse mens de mindre troverdige aktørene virker å være mange. Jeg har ønsket meg det nye spillet Doom, og på Steam koster det i skrivende stund kr. 399. Det er ikke dyrt, men hvorfor ikke kjøpe det billigere dersom det er mulig? Jeg sjekket derfor ulike nettsider og kom over denne artikkelen http://www.kotaku.com.au/2016/05/heres-the-cheapest-places-to-buy-doom/. I kommentarfeltet ble en del sider ble anbefalt, deriblant:

 

- cdkeys.com

- Gaming dragons

- Oz Game shop

- Greenmangaming

 

Etter å ha sammenliknet priser fant jeg ut at spillet var billigst hos cdkeys.com. De opererer med Australske dollar, Britiske pund, Kanadiske dollar, Amerikanske dollar og Euro.

 

Spillet koster altså AUD 38,99 og dersom man trykker "Liker" på Facebook-siden deres, får man ytterligere rabatt på 5 %. Dersom man sammenlikner de ulike valutaene til norske kroner, får man følgende etter dagens valutakurs (http://tinyurl.com/z83jlzc):

 

- i Australske dollar koster spillet $52,99 (Nkr 315,60)

- i Britiske pund koster spillet £26,99 (Nkr 317,40)

- i Kanadiske dollar koster spillet $49,99 (Nkr 317,35)

- i Euro koster spillet 32,99 (Nkr 305,66)

- i Amerikanske pund koster spillet $38,99 (Nkr 318,52)

 

Jeg betalte med Britiske pund via VISA-kortet og etter å ha brukt promoteringskoden, ble totalbeløpet på £25,64 (Nkr 301,53), og kr. 308,00 ble trukket fra kontoen min hos Nordea. Jeg svarte altså ca. kr 91,00 ved å kjøpe via cdkeys.com, og ikke direkte hos Steam.

 

Det jeg lurte på er i hvilken valuta dere ville handlet i og hvorfor? 

 
(Spillet funker utmerket og jeg har allerede spilt i 30 minutter)
Endret av yosraz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper nesten aldri spill direkte fra Steam med mindre de har gode tilbud. Nye spill kjøper jeg som regel alltid fra greenmangaming.com. Spillene koster som regel omtrent det samme som på Steam, men de har så og si alltid kampanjer hvor man får 20%+ rabatt.  De tar også betalt i dollar så om dollarkursen er lav sparer man enda mer. For noen år tilbake var det vanvittig mye billigere men nå sparer jeg gjerne bare ca. 50kr pr spill siden vekslingskursen ikke er spesielt bra. Det som er bra med greenmangaming er at de har alle slags spill, både Steam,Ubiplay og Origin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøper nesten aldri spill direkte fra Steam med mindre de har gode tilbud. Nye spill kjøper jeg som regel alltid fra greenmangaming.com. Spillene koster som regel omtrent det samme som på Steam, men de har så og si alltid kampanjer hvor man får 20%+ rabatt.  De tar også betalt i dollar så om dollarkursen er lav sparer man enda mer. For noen år tilbake var det vanvittig mye billigere men nå sparer jeg gjerne bare ca. 50kr pr spill siden vekslingskursen ikke er spesielt bra. Det som er bra med greenmangaming er at de har alle slags spill, både Steam,Ubiplay og Origin.

Men hvorfor handler du ikke i Euro eller Britiske pund?

Lenke til kommentar

Men hvorfor handler du ikke i Euro eller Britiske pund?

Godt spørsmål, har egentlig ikke sjekket om det er mulig å endre valuta, har kun brukt "default". Dresom man kan skifte valuta og prisen er 1 til 1 når det gjelder Euro vs Dollar, da er det mer å spare ja.
Lenke til kommentar

Den som lønner seg. 

http://www.cdkeys.com/pc/games/rise-of-the-tomb-raider-pc-cd-key-steam

 

Her koster Rise of the Tomb Raider $35,03 eller €24,95. Det er 293NOK hvis du betaler i dollar, og koselige 225NOK hvis du betaler i Euro. 

Så må tenke bittelitt, vurdere litt og sammenligne. Prisene varierer kraftig fra dag til dag og sted til sted. Gjør det skikkelig plagsomt og uoversiktlig å være forbruker...

Lenke til kommentar

 

Har handlet fra disse sidene i en årrekke uten problemer. Anbefaler denne siden:

http://www.allkeyshop.com/blog/

 

Den prissammenlikner alle nettsteder som selger nøkler. Både til PC, Xbox (One/360) og PS3/4 :-)

Men hvilken valuta handler du i og hvorfor?

Det varierer ut fra kurs. Kursen sjekker jeg på Norges bank sine sider. Noen ganger slår euro best ut og andre ganger USD best ut. Så sjekker alltid før jeg kjøper.

 

CDKeys.com er ikke alltid billigst og det er også en side som er inkludert i allkeyshop.com sin prisøkning.

Lenke til kommentar

Jeg har linket min steam konto mot www.isthereanydeal.com. Da sjekker de min wishlist og sender meg mail når det er tilbud på noen av spillene hos.. jeg vet faktisk ikke.. ~10 forskjellige webshopper? Bl.a. GMG, Funstock, Gamesplanet, Steam og Humblestore. Om jeg ikke handler så får jeg ikke ny mail før prisen har sunket under forrige varsel de sendte meg. Handler jeg spillet til steam, så forsvinner det fra wishlist og jeg får ikke flere notifikasjoner på tilbud på det da heller. Ellers sjekker jeg humble bundles og bundlestar (sistnevnte har blitt kjip de siste månedene, men noen av de eldre bundlene der er jo gull om man ikke har spillene allerede.) G2A.com har også helgesalg hver helg som jeg sjekker. Doom kunne man da fått for ~270Kr der forrige helg, men de ble nok ganske kjapt utsolgt.

Lenke til kommentar

Jeg har linket min steam konto mot www.isthereanydeal.com. Da sjekker de min wishlist og sender meg mail når det er tilbud på noen av spillene hos.. jeg vet faktisk ikke.. ~10 forskjellige webshopper? Bl.a. GMG, Funstock, Gamesplanet, Steam og Humblestore. Om jeg ikke handler så får jeg ikke ny mail før prisen har sunket under forrige varsel de sendte meg. Handler jeg spillet til steam, så forsvinner det fra wishlist og jeg får ikke flere notifikasjoner på tilbud på det da heller. Ellers sjekker jeg humble bundles og bundlestar (sistnevnte har blitt kjip de siste månedene, men noen av de eldre bundlene der er jo gull om man ikke har spillene allerede.) G2A.com har også helgesalg hver helg som jeg sjekker. Doom kunne man da fått for ~270Kr der forrige helg, men de ble nok ganske kjapt utsolgt.

 

Jeg endte opp med Doom for 259,- på cdkeys. Men kjøpte tidlig. Og fikk også med DLC. Samme med Battleborn. Ser også at de har Deus Ex Mankind Divided billig nå. Så det er gode dealer å få om man er tidlig ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...