Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe brukt stasjonsvogn, bensin, max 100k penger


Anbefalte innlegg

Hei, mye kyndige folk her som sikkert kan peke meg i riktig retning nå som jeg står foran bilkjøp. Den gode gamle SAAB 9-3'en min hadde så mye rusk på nylig EU-kontroll at det ikke er butikk for meg å bruke mer penger på den. Trist, for dette er en bil jeg har blitt glad i, spenstig og god å kjøre.

 

Siden jeg har blitt bestefar til tvillinger kjenner jeg at jeg skal tenke litt familievennlig doning, plass og sikkerhet blir viktig. Mest nærliggende å tenke stasjonsvogn. Veien til jobb er under 10 km, så derfor tenker jeg bensin framfor diesel - hater dessuten lukta av diesel. Og hvem vet hva som kommer av restriksjoner på kjøring i byen etterhvert. Budsjettet er stramt så absolutt maks 100k og en bil som ikke kommer til å koste skjorta i verkstedutgifter de neste 3-5 åra.

 

SAAB'en (med justert elektronikk til 200+ hk) gjorde meg bortskjemt på godfølelse, så en bil som ikke er helt dau vil jeg jo gjerne ha. Er 186 høy så jeg trenger litt plass for å sitte godt. Manuell eller automat spiller ingen rolle.

 

Så langt har jeg kikket på annonser for Volvo V50 og V70, Audi A4, BMW 3-serie, Toyota Avensis, Skoda Octavia, SAAB 9-5, VW Passat, og ellers det som måtte dukke opp av passende typer. Har googlet litt, men er fortsatt veldig usikker på hvilke årsmodeller som er gode, hvor mange km det er greit å se etter, og hvilke merker og modeller man kan forvente mye eller lite verkstedutgifter med.

 

Alle innspill tas mot med takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...