Gå til innhold

Spøker det her?


Anbefalte innlegg

I lang tid har jeg og samboeren min hatt katt. Den var ofte den satt på sofaen med oss og plutselig sp den ut mot gangen (kl. 9 for oss, når vi sitter i sofaen) og nå har vi fått oss hund så har det ikke akk blitt bedre. Hender stadig at hunden går foran døra ut mot gangen, setter seg ned pg begynner å bjeffe og blir skikkelig aggresiv, som det er noen der. Og i går, da jeg og dama lå å så på ett program på pcen i senga, har vi sånn projektorklokke mot veggen, og plutselig var det som noen tok fingern foran, og dro forbi. Kjempeekkelt! Hva tror dere dette kan være? Mvh meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I lang tid har jeg og samboeren min hatt katt. Den var ofte den satt på sofaen med oss og plutselig sp den ut mot gangen (kl. 9 for oss, når vi sitter i sofaen) og nå har vi fått oss hund så har det ikke akk blitt bedre. Hender stadig at hunden går foran døra ut mot gangen, setter seg ned pg begynner å bjeffe og blir skikkelig aggresiv, som det er noen der. Og i går, da jeg og dama lå å så på ett program på pcen i senga, har vi sånn projektorklokke mot veggen, og plutselig var det som noen tok fingern foran, og dro forbi. Kjempeekkelt! Hva tror dere dette kan være? Mvh meg :)

Er nok helt sikkert et spøkelse ja, flytt omgående og redd livet!!!

 

For når tanken først har festet seg hos deg er det ingen fornuft i verden som klarer å frigi deg fra å tro at dette er et spøkelse, så da er det bare så flytte... Hold kjeft om spøkelset til de nye eierne, ihvertfall til etter salget. Kan være like overtroiske som deg, aldri godt å vite  :)

Lenke til kommentar

At spøkerier finnes kan det ikke være tvil om til det er det opplevd av altfor mange -  på en sterkere måte enn trådstarter. Virker litt diffust dette. Det kan også være at enkelte dyr har lettere for å være slikt. 

 

Jeg anbefaler å ikke bli redd selv om jeg personlig unngår steder hvor slikt utarter seg veldig.

Endret av Fjellvåken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

At FANTASIER spøkerier finnes kan det ikke være tvil om til det er det opplevd av altfor mange

Min uthevning...

 

Har opplevd en rekke ting jeg også som jeg ikke kan forklare, men i motsettning til mange andre så prøver jeg heller ikke å "forklare" det med ikke-forklaringer...

 

For hva forklarer men med spøkelse? Hva ER et spøkelse? Vi tror vi vet, men når spørsmålet kommer og man skal svare (ærlig) vet mn egentlig ikke hva spøkelse faktisk er engang, så hvorfor prøve å forklare noe med en ikke-forklaring?

 

Hvorfor ikke si som sant er, "Jeg vet ikke hva dette kommer av!" (eller om det skyldes min egen livelige fantasi, som kanskje tok av et lite øyeblikk der...)

 

Vi VET at menneske hjernen gladelig fyller inn "detaljene" i slike hendelser, selv uten at det finnes noen detaljer å fylle inn med (Stirrer du leng enok på en helt hvit vegg VIL du se mønder der, det er slik hjernen vår har evolvert..... Vi VET at vi lett lar oss skremme (evolusjonistisk forklart så vil den av våre forfedre som lettest lot seg skremme (og som fortest tok dekning eller flyktet til et trygt sted) være den som overlevde. De som ikke lot seg skremme så lett ble drept av rovdyr..

Vi er tross alt etterkommere av aper som ikke har all verdens våpen å forsvare seg med og vi måtte derfor løpe for våre liv og være lette å skremme.. Samt være flinke til å gjenkjenne mønstre, noe som dessverre har gjort at vi "gjenkjenner mønstre der det ikke er noe mønster å finne...

 

Hvorfor hoppe til "konklusjonen" spøkelse når det enn så lenge ikke forefinnes et eneste virkelig spøkelse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...