Gå til innhold

Politistaten USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mer at personer som det ikke er noen grunn til å overvåke, blir overvåket.

Tror du virkelig FBI, CIA, etc. kaster bort tiden sin på folk de ikke har noe på??

Og hva tror man egentlig overvåkning er? Kamera inni huset ditt?? :roll:

De sjekker kanskje hva du kjøper, hva du leser (dette har ikke blitt gjort, selv om det var fullt lovlig FØR Patriot Act), osv.

 

Folk er så paranoide om dagen! Hva er det som feiler dere? Er dere doplangere eller? Jobber dere svart? Gir dere penger til terrorister?

Hvis ikke, hvorfor er man så satans paranoid???

 

Det er det som får meg til å le mest. Folk som stadig klager over "Patriot Act" osv. De trenger da ikke bekymre seg for noe hvis ikke de driver med noe "pussig".

 

Til syvende og sist er det syting fra anarkister og terrorister, som da andre støtter (venstre, hoi!).

 

Venstre er blitt så hul i hodet at nå er dem faktisk rett i lommene på terrorister, facister, osv.

LOL... Tror du virkelig CIA og FBI etc. er de vi burde støtte opp om?

 

Ikke rart folk blir paranoide spør du meg :-)

Lenke til kommentar

Jeg er mest enig med Sofokles her. PA gjennomført i sin helhet vil bli et gigantisk byråkrati, som på sikt vil true amerikanske borgerrettigheter og økonomi. Min erfaring med slikt er en håndfull kurs i sikkerhet fra Forsvaret, som forsåvidt gir meg rett til å bedrive overvåkning (mange har slike kurs...) etter ordre, etter erklært unntakstilstand. Slik overvåking vil bestå i å samle inn ganske dustete informasjon, som så vil bli silt og silt av folk stadig høyere opp i systemet. Det stemmer derfor ikke at vanlige folk ikke vil bli overvåket. Man må nødvendigvis overvåke de vanlige for å finne de man tror kan utgjøre en sikkerhetsrisiko. Det så vi også gjennom hele etterkrigstiden, hvor alle med avvikende politisk oppfatning automatisk fikk mapper. Den gangen så man det, akkurat som i USA i dag, som nødvendig for å trygge Norge. Men...det resulterte i at endel mennesker mistet mulighet for jobber og politiske verv f.eks bare fordi de ville se hvordan det så ut på innsiden av jernteppet... :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Så klart vanlige folk kan ende opp under overvåkningen, men når de finner ut at det er ingenting ved denne personen, så slutter overvåkningen...

Og det er ikke som de sjekker hvem du ligger med, etc. som ble sagt her... paranoide freaks!

Vanlige folk blir ikke et mål for overvåkningen, de blir kanskje overvåket på tilfeldig basis.

 

Det kommer til spørsmålet: vil du heller at staten skal utføre tilfeldig overvåkning, eller vil du ha muligheten for terrorist angrep?

 

Da tar jeg heller første valg. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Seixon @ 01/12/2003 : 16:56

Det kommer til spørsmålet: vil du heller at staten skal utføre tilfeldig overvåkning, eller vil du ha muligheten for terrorist angrep?

 

Det handler om grader av overvåking. Den gangen Sovjet sto på grensen vår eller om noen hadde begynt å blåse opp oljeplattformene våre i Nordsjøen i dag, ville jeg også ha vært tilhenger av mer overvåking. I dag føler jeg ikke behov for det. Mer overvåking vil ramme uskyldige. All erfaring tilsier det. Men jeg har ingen problemer med å skjønne amerikanerne etter 9/11. Angrepet var en tragedie og kunne ha endt mye, mye verre om WTC hadde vært helt fullt av mennesker. Klart amerikanerne vil unngå at noe lignende skjer igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...