Gå til innhold

Norge - Polen, roadtrip.


vista223

Anbefalte innlegg

Hei,

 

skal kjøre Norge (Oslo) - Polen (Wroclaw) og lurer på om noen har tips og råd vi trenger på veien. Noen som vet hva det koster i bompenger og veiavgifter totalt, frem og tilbake. Hvilke ferger tar man, fra hvor til hvor?

 

Ruten på google maps tilsier 1373km en vei.

Endret av vista223
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo takk for det :) Men er ikke det veldig mye lengere, typ 5-6 timer? Har du kjørt ruten før? I så fall hvor mye endte du opp med å punge ut for bompenger og veiavgifter?

Eg har ikkje kjørt nøyaktig den ruta, men eg kjørte fra Stord - Oslo - Malmø - København - Kolding - Flensburg - Hamburg - Berlin. Tok ca 20-21 timar om eg huska riktig. Så går det ca 6,5 timar mindre enn det frå Oslo.

 

Bompenger tatt fra hukommelsen:

Ut og inn oslo ca 100kr

Svinesund ca 50kr

Øresundsbroen over til danmark ca 700kr

Storebæltbroen ca 500kr. (Trur dei har noke tur/retur rabatt)

 

Så røffli tenkt over det så er det ein pris på ca 1350kr i bom tur/retur.

Eg har heilt sikkert glømt noken småbommer her å der. Kan ikkje huska noke bom i tyskland vertfall.

 

Edit: kan vær at eg brukte 19 t i kjøring på den turen min. Du kjører sikkert til byen du skulle til i Polen på ca 15-16 timar som nevnt over.

Endret av HiAceRobin
Lenke til kommentar

Om man skal fra Oslo til Polen eller bare Berlin for den saks skyld finnes det ingen grunn til å kjøre over de svindyre bruene i Danmark. Kjør til Trelleborg helt sør i Sverige. Der går det ferge direkte til Polen, men det er kanskje billigere å ta ferga til Sassnitz i Tyskland og kjøre resten. Ikke langt til Polen derfra. Man kan også ta ferge fra Larvik til Hirtshals og kjøre resten gjennom Danmark og Tyskland. Da unnslipper man også de store bruene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...