Gå til innhold

- Innovasjon krever noen ganger en helt ny måte å tenke på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"innovasjon krever noen ganger en helt ny måte å tenke på"

 

lol..

 

Det er jo det som ER innovasjon... Å tenke nytt.

Ordet Innovere kommer fra engelsk "innovate" og "Invention" som betyr "Oppfinnelse"

 

Det er mange som tror at alle grundere er oppfinnere, men det kunne ikke vært mer feil.

 

Som oftest kommer noen med en ny oppfinnelse, så kan mange grundere starte sin egen bedrift ved selge oppfinnelsen etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg undrer meg på hvorfor man ser kun 3 vinger på de vanlige møllene og ikke flere. Ser man på propellfly vil man oppdage at etter hvert som motorstørrelsen øker øker også antall blader på propellene. Man startet med to men nå er det tre som duger på møllene. Hvorfor ikke tenke nytt? Kan man redusere vingestørrelsen ved å øke antall blader eller øke produksjonen av elektrisk kraft?

 

Forslaget til Westa må jo være noe av det mest spektakulære man kan tenke seg.

Lenke til kommentar

En enkel treblader er egentlig mye penere enn den bastarden der, og den vil vel også være lavere med samme rotorareal. Kjenner at jeg har liten tro på den der bortsett fra tilfeller der logistikken er vanskelig. Og selv der vil det vel være enklere å sette opp flere mindre enkeltstående møller, så slipper man å styre med det digre tårnet der...

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Wind_turbine_design#Blade_count

Dette avsnittet svarer på spørsmålet om antall blader.

Lenke til kommentar

Håper de kan gjør noe med formen før dette evt. kommer på markedet. Vanligvis, liker jeg synet at en vindturbin, men denne konstruksjon er stygg.

 

Vindmøller fine? Kunne ikke vert mer uenig. Stygt, bråkete og farlig. Å like vindmøller fordi man <b>tror</b> de er miljøvennlige er å som å tro at all naturlig mat er sunn, ref. de siste dagers debatt om akkurat det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg undrer meg på hvorfor man ser kun 3 vinger på de vanlige møllene og ikke flere. Ser man på propellfly vil man oppdage at etter hvert som motorstørrelsen øker øker også antall blader på propellene. Man startet med to men nå er det tre som duger på møllene. Hvorfor ikke tenke nytt? Kan man redusere vingestørrelsen ved å øke antall blader eller øke produksjonen av elektrisk kraft?

 

Forslaget til Westa må jo være noe av det mest spektakulære man kan tenke seg.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...