Gå til innhold

Trenger tips om europeisk VPS


decode

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ønsker tips og anbefalinger av leverandører av Virtuelle Private Servere (VPS).

Har dere erfaringer med ulike leverandører?

 

Det er et krav at de har servere i Europa (jeg ønsker ikke å ha server i Norge).

Maks pris, under $30 pr mnd.

 

Jeg kan begynne med Host1Plus. Disse har datasenter i Tyskland, men har mye nedetid og treg support.

 

Takker for alle tips :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har flere servere, dog dedikerte maskiner, hos hetzner. Jeg har ikke hatt så mye med support å gjøre, men de gangene jeg har trengt å bytte disk, ønsket å migrere til annen hardware eller andre infrastrukturtjenester har jeg opplevd at de er raske og dyktige.

 

Jeg vet at det finnes blandede opplevelser med hetzner og digital ocean, men dette er altså min :)

Lenke til kommentar

Kan du installere og sette opp OS-et selv fra grunnen? Trenger du lisens til OS (Windows)? Andre krav?

 

Sjekk ut følgende:

 

Personlig er jeg er fornøyd nok med iwStack selv om brukergrensesnittet til Apache CloudStack kunne vært bedre. De har noen maler og ISO-image som du kan bruke hvis du vil, eller du kan laste opp egne. Du kan også last opp/ned virtuell disk. Reservér/Frigjør IP-er når du vil.

 

Per mnd. betaler jeg ca. €23 (eksl. moms) for følgende:

  • 1 VM: 70 GB SSD, 6 GB minne, 4 vCPU.
  • 2 unike IP-er.
  • 1 privat nettverk.
Endret av ahw_
Lenke til kommentar

Takker for svarene jeg har fått her. Tar en titt på dem. :)

 

Det er mulig jeg har misforstått hva VPS er. Det jeg trenger er egentlig et kraftig webhotell.

Jeg ønsker ikke å ha noe med OS-et eller annen programvare på serveren å gjøre, men få servert en ferdig oppsatt, ferdig sikret server med apache, mysql, php mm.

 

Jeg trenger ikke tilgang til SSH eller noe sånt, kun cpanel,ftp,mysql.

 

Tar gjerne imot flere svar også :)

Endret av decode
Lenke til kommentar

Da høres det ut som at du er ute etter en såkalt 'hosted service', typisk LAMP (Linux, Apache, Mysql & PHP).

 

En VPS er i utgangspunktet bare en virtuell maskin hvor du betaler for minne, cpu-tid og båndbredde.

En hosted LAMP stack kan ofte sitte på en VPS, men det finnes også andre alternativer som docker eller andre containers.

 

I denne sammenheng er min erfaring med hetzner mye mindre relevant :) 

Endret av process
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...