Gå til innhold

Lyst til å begynne å trene Judo, men......


Anbefalte innlegg

Jeg har trent Judo i en del år tidligere, men etter å ha flyttet litt hit og dit så sluttet man i mangel på klubb.

 

Bor i Aust Agder og her er det pr nå ingen klubber,  så alternativet er jo enten å reiser over til Kristiansand på trening, eller få startet en ny klubb i f.eks Arendal.

 

Men er miljøet virkelig så lite som det virker som?   Før var det jo ganske mange som trente Judo,  også i Aust Agder,  men nå virker det som miljøet er borte ?

 

Og er min beltegrad registrert noe sted?   Ser jo for meg å starte på bunnen igjen egentlig, for å få repetert litt.  Men kommer nok til å huske det meste ganske kjapt :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du nevner det så husker jeg at jeg hadde et slikt pass når jeg gikk på Jiu jitsu, hvor alle graderingene ble ført inn. Dette hadde vi ikke på judotreningen, men klubben var medlem av njf. så mulig de har rapportert noe inn der, jeg vet ikke åssen det fungerer.

Ikke jeg heller, men lillebroren min går på Nanbudo, og de har et sånt pass.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg svar fra NJF også..

 

 

Alle graderinger som foretas i klubb skal føres inn i et judopass. Passet skal man få tildelt senest ved første gradering, dvs. til gult belte. Hvis du ikke har fått et slikt judopass er dessverre ikke graderingene dine gyldige og de er heller ikke registrert noe sted.

 

Så da starter man med hvitt belte på nytt.

 

Dette kan jo også være en heads up til dere som trenger Judo i dag, men ikke har mottatt noe slikt ved gradering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...