Gå til innhold

Bo i USA


Anbefalte innlegg

Jeg var i USA i 3 år og det er et land jeg kunne aldri tenkt meg å bo i. Hele kulturen handler kun om penger. Vennskap, familie, osv kommer laaangt etter penger.
Min omgangskrets var enormt stor. Alt fra fattige studenter/ulovlige emigranter til "floor manager" på sjukehuset og familie som eide flere fly, yacht, eget flyplass. Og alt mellom de 2 ekstreme, selvfølgelig.
Alle smiler og er "liksom"-hyggelige, men alt er falskt. Det merker ikke ein første 3-4 månader, men så kommer realiteten. 

USA er mest sannsynlig det beste landet å reise på ferie til, men ikke å bo i. Syns jeg i alle fall da.


For å svare på spørsmålet ditt. Det er ikke noe vanskelig å komme inn i universitet der borte. Det er ekstremt mye å velge mellom. Du får også stipend med lånekassa til de fleste utdanninger i USA. I mellomtiden kan du finne deg ei dame. Evt. lage legal-marriage (kun for papir). Det koster ikke så mye, men er ulovlig da. Oppfordrer ikke til det, men det er en mulighet.
Evt. så kan du også bli boende som ulovlig emigrant. Du dropper å reise tilbake når visa går ut. Du greier alltids å finne deg jobb inne service (elektriker) uten å ha green card. Utrulig mange som gjør det der borte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har også en venn med samme sak som dette og gledelig passert og de flyttet nå til USA. Han prøvde faktisk den offisielle nettsiden, men da fortalte han meg at det er tredjeparts nettsteder som gjør lignende tjenester, som[...tvilsom website slettet...]. Håper dette hjelper.

Hvorfor i alle dager linker du til en slik side? Ville du også anbefale folk å legge selvangivelsen inn via skatteetaten.scam.cn istedenfor statteetaten.no og kanskje også betale litt ekstra i skatt via dette "tredjeparts nettstedet"??

 

ESTA kan kun søkes fra esta.cbp.dhs.gov/esta/

En rekke websiter later som om de er offisielle sider, men de ber deg bare oppgi de samme informasjonen som de tar ekstra betalt for å fylle inn på https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ Og så tar de også betalt for oppdateringer som er gratis om man går rett til den offisielle siden.

 

Jeg vil på det sterkeste advare mot å sende personalia og kredittkortinfo til svindlere, at det koster mere via dem er langt ifra det farligste ved å bruke slike tvilsomme websiter.

Lenke til kommentar

Som folk skjønner mangler det ikke på kyniske individer som ønsker tjene på naive folk som enten ønsker flytte eller bare reise til USA på ferie.

 

Best case betalte den naive reisende 72 USD istedenfor 14 USD via den offisielle websiten og det for en dårligere og tregere service. Worste case ved å sende personalia og kredittkortinfo via slike tvilsomme websiter kan folk selv tenkte seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

IKKE bo på hostelet som befinner seg på sycamore avenue i L.A , en gjest stjal skoa mine og så er eier så freidig med røverhistorie :

 

"Just remember exactly where you put your shoes. Sometimes our guests are forgetting and they think that it is stolen. This is America, I don't think that anybody needs to steal used shoes"

 

-Vet da for helvete hvor jeg satte skoa , utenfor som jeg alltid gjorde.

 

Trodde de skulle være trygge der mht kameraovervåking , akk så naiv.

 

-Og jo , de stjeler "brukte" sko hvis det er nye Viking joggesko tydeligvis......jævla kjerring , ikke kom her og fornærm meg med tullprat altså , da blir jeg faen meg fly forbanna !!!

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

IKKE bo på hostelet som befinner seg på sycamore avenue i L.A , en gjest stjal skoa mine og så er eier så freidig med røverhistorie :

 

"Just remember exactly where you put your shoes. Sometimes our guests are forgetting and they think that it is stolen. This is America, I don't think that anybody needs to steal used shoes"

 

-Vet da for helvete hvor jeg satte skoa , utenfor som jeg alltid gjorde.

Som sagt er mange klare til å utnytte naive nordmenn som ikke er helt forberedt på verden der ute.

 

Setter du skoene utenfor romdøren må du faktisk regne med at de blir stjålet, selv på Ritz Carlton.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gode tips om ESTA, kjenner flere som har gått i fellen og søkt via andre sider. De har fått ESTA, men til høyere pris, men det er flaks at ikke data de har lagt igjen der ikke har blitt misbrukt.

 

Uansett, siden det er snakk om studier her, er det ikke tilstrekkelig med ESTA, som gir kun 3 måneders opphold. Man må ha visum av typen F-1 eller M-1, avhengig av studier.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Jeg var i USA i 3 år og det er et land jeg kunne aldri tenkt meg å bo i. Hele kulturen handler kun om penger. Vennskap, familie, osv kommer laaangt etter penger.

Min omgangskrets var enormt stor. Alt fra fattige studenter/ulovlige emigranter til "floor manager" på sjukehuset og familie som eide flere fly, yacht, eget flyplass. Og alt mellom de 2 ekstreme, selvfølgelig.

Alle smiler og er "liksom"-hyggelige, men alt er falskt. Det merker ikke ein første 3-4 månader, men så kommer realiteten. 

 

USA er mest sannsynlig det beste landet å reise på ferie til, men ikke å bo i. Syns jeg i alle fall da.

 

 

For å svare på spørsmålet ditt. Det er ikke noe vanskelig å komme inn i universitet der borte. Det er ekstremt mye å velge mellom. Du får også stipend med lånekassa til de fleste utdanninger i USA. I mellomtiden kan du finne deg ei dame. Evt. lage legal-marriage (kun for papir). Det koster ikke så mye, men er ulovlig da. Oppfordrer ikke til det, men det er en mulighet.

Evt. så kan du også bli boende som ulovlig emigrant. Du dropper å reise tilbake når visa går ut. Du greier alltids å finne deg jobb inne service (elektriker) uten å ha green card. Utrulig mange som gjør det der borte.

 

 

Helt enig, jeg har bodd i USA siden 2014 naa og jeg har lyst aa dra hjem igjen til Norge med kone og barn. Holder faktiskt paa aa se etter jobber og annen relevant info naa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...