Gå til innhold

Hvordan låse opp Office?


Anbefalte innlegg

PC-en min ble litt ødelagt, så fikk mange alternativer for å kunne komme meg inn på den igjen. Det enkleste for meg var å velge å ''Fornye PC''. Det har ført til at jeg fortsatt har alle de samme dokumentene som før, utenom det virker det som at PC-en er helt ny.

 

Problemet er at jeg ikke kommer meg inn i Word-dokumentene mine. Det står at jeg trenger en produktnøkkel for å få tilgang. Jeg har beholdt et par esker fra tidligere elektronikk-kjøp generelt, men vet ikke helt hvor jeg skal ha gjort av denne koden til Word/Office eller hvordan den ser ut?

 

Hva om jeg ikke finner den, hvordan skal jeg da få tak i en ny? Vil jo ikke betale for noe jeg allerede har betalt for, og jeg trenger Word litt oftere enn en 1 mnd. prøveversjon som er mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor kjøpte du office?

 

http://www.microsoftstore.com/store/mseea/no_NO/home

 

For i så fall burde du få tilgang til nøklene hvis du logger inn eller burde du få epost.

Har du ikke tatt vare på det høre med de eller der du har kjøpt det.

 

At du har mistet koden er egentlig din feil, men kan være så sant du ikke kjøpe office fra butikk kan de kanskje hjelpe deg.

Ellers må du lete selv om du finner riktig office kode.

 

Ellers bør du gå for openoffice\libreoffice istedenfor da de er ganske like, selv om flesteparten liker Office bedre.

 

Prøv Word Viewer da burde du kunne lese dokumentene men du får ikke gjort endringer i dokumentene.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg fikk den med da jeg kjøpte PC-en på El-kjøp ellernoe.

 

Var det kanskje en tabbe å fornye PC-en, nå som alt er fra scratch?

 

Hvor ER disse kodene hen? Jeg har beholdt mange bokser fra tidligere elektronikk-kjøp.

 

Det er litt kritisk å få redigeringsmulighet inn i mine egne dokumenter jeg allerede har betalt for.

 

Så det er ingen måte å unngå denne kode-greien de ber meg om å oppgi?

Lenke til kommentar

Ikke lett å hjelpe når du ikke kommer med mer info. Hvis du har kjøpt Office 2013 eller Office 365 for nedlasting skal du kunne løse dette med å logge på office.com/myaccount med din Microsoft-konto. Er det en eldre versjon for nedlasteing så har du fått koden på e-post. Er Office kjøpt på CD/DVD så lå koden med i platecoveret.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Prøvde å logge inn via linken, og da kom jeg bare til masse valgmuligheter, blant annet; ''hvis du blablabla lastet ned Office via oss, logg på med kontoen'', noe som med andre ord betyr at jeg ikke lastet ned Office via en nettside.

 

La oss si hypotetisk at jeg har mistet platecoveret, hvordan få tak i ny, men samme kode?

Lenke til kommentar
Hva om jeg ikke finner den, hvordan skal jeg da få tak i en ny? Vil jo ikke betale for noe jeg allerede har betalt for ...

Hvis du mister f.eks. mobiltelefonen og ikke finner den igjen, forventer du da å få ny...?

 

 

 

 

La oss si hypotetisk at jeg har mistet platecoveret, hvordan få tak i ny, men samme kode?

Spåkone med en god krystallkule kanskje...

 

Vet ikke hvor mye Microsoft kan hjelp. Men du sliter nok litt når virker som om du ikke vet hverken når eller hvor det er kjøpt, hvilket format det er kjøpt på eller hvilken versjon det er.

 

Foreslår at du laster ned Libre Office, så har du noe som kan åpne og redigere Office-dokumenter til du finner lisensnøkkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...