Gå til innhold

SNIKTITT: Kompaktkamera til 35 000 kroner? Ja takk, sier nå vi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt 35mm f2 som allroundobjektiv på mine analoge speilreflekser i over 15 år og har vært veldig fornøyd med det! Har sjelden hatt behov for noe annet, så det er ikke et dumt valg. Men likevel drøy pris, tror jeg hadde klart meg bra med X100. Har sett et helt bryllup tatt med det, og det var helt utrolig flott.

Ellers tror jeg jeg hadde vurdert de to nye Nikon DL-modellene, som også ser spennende ut. Mye mindre sensor, men spennende optikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Har eid RX1 siden den kom på markedet og fotograferer hovedsakelig med 35mm brennvidde .

De få gangene jeg savner en annen brennvidde er det videre vidvinkel jeg ønsker meg . Kanskje det kunne vært laget en vidvinkelforsats a la den til X100 .

Har nå gått til innkjøp av RX1r II som med alle forbedringene og innebygget søker lagt på vei forsvarer mye av prisøkningen .

Det eneste jeg nå savner er værtetthet og et bedre grep .

Grepet har jeg forbedret med grep/kameraplaten fra Really Right Stuff . Det tilfører selvfølgelig noe vekt men øker brukervennligheten dramatisk . Det er kompatibelt med arca Swiss hurtigfeste . Dette gjør bruk av stativ mye enklere .

Så nå består kameraparken av : RX1 , RX1r II og RX100 IV .

Har også en a7 med 35mm f 2.8 og 24-70 m f4.0 som sannsynligvis blir solgt .

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...