Gå til innhold

Bærbar kontor-PC til 6-7000


Anbefalte innlegg

Hei!
 

Skal kjøpe ny bærbar PC til svigermor, som i hovudsak skal brukast til kontorarbeid og surfing. Sjølv er det lenge sidan eg har sett meg inn i kva som er på "markedet", så litt usikker på kva for spesifikasjonar som er gode for prisen nå.

 

Den treng ikkje vere så lett, då den stort sett skal stå på pulten, men ikkje mindre en 15,6".

Den bør holde ein del år, så bør ta litt godt i i forhold til spesifikasjonane.

 

Budsjett tenker eg er rundt 6-7k.

 

Sjølv synest eg at Asus er svært robuste og kjekke maskinar, der ein får mykje for pengene.

 

Er det nokon som har nokre gode anbefalingar til maskin, der ein får mykje PC for pengene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale en 2 i 1 løsning feks denne HP, 13'3 tommer (litt mindre enn du ønsker men full HD) - ca 5500,-.  Evt en litt større og litt dyrere Lenovo 6900,-

 

Dersom du ikke vil ha 2-i-1 og vil ha en større skjerm så holder det med noen veldig billige PCer -  denne evt . Godtar du også PCer med lavere oppløsning ja da kan du kjøpe enda billigere denne feks, denne eller ASUS

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale en 2 i 1 løsning feks denne HP, 13'3 tommer (litt mindre enn du ønsker men full HD) - ca 5500,-.  Evt en litt større og litt dyrere Lenovo 6900,-

 

Dersom du ikke vil ha 2-i-1 og vil ha en større skjerm så holder det med noen veldig billige PCer -  denne evt . Godtar du også PCer med lavere oppløsning ja da kan du kjøpe enda billigere denne feks, denne eller ASUS

 

Takk for anbefalingar!

Nå skal PCen stort sett stå på pulten heime, så 2i1 er ikkje nødvendig. Ho har eit Surface RT som ho ikkje er heilt nøgd med, så trur me skal halde oss til vanlege PCar.

 

Når det gjeld pris, så er eg einig i at ein kan gå ned i pris for hennar behov, men då ønsker eg heller ein dyrare maskin som kan vare lenger...

Lenke til kommentar

Med mindre svigermor driver med ekstraordinære programmer så tror jeg ikke innmaten i maskinen har så mye å si. 

En laptop med 1080p oppløsning, en 4 kjernes prosessor(i3, i5) og 4-8GB ram burde holde lenge. Om hun har tenkt til å lagre familiebilder på denne laptoppen så kan du vurdere en harddisk som er større enn 128GB, men hvis ikke, så burde du fint komme unna med dette til 4-5000 kr :)  Det som er  viktigere er vel å vise svigermor hvordan hun unngår å installere ting hun ikke burde  :wee:

 

forslag:

http://cdon.no/elektronikk/asus-f555la-dm2013t-i3-5010u-8gb-128gb-ssd-hd-graphics-5500-w10-p35111500?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=(99)+Asus+F555LA-DM2013T+i3-5010U/8GB/128GB+SSD/HD+Graphics+5500/W10&utm_content=35111500&utm_campaign=prisjakt_no_PC+-+Laptop+15-16

 

Lenke til kommentar

Hvordan er det med bloatware på maskiner? Jeg skulle kjøpt en for pappa og mamma, men vil ikke ha noe med masse bloatware. Jeg leste at man på maskiner med WIN10, så kan man ta en reinstall direkte fra windows, men vil det legge inn et ferdig image fra pc leverandøren, eller vi det da bli en ren WIN10 utgave uten noe bloatware og drivere?

Lenke til kommentar

Hvordan er det med bloatware på maskiner? Jeg skulle kjøpt en for pappa og mamma, men vil ikke ha noe med masse bloatware. Jeg leste at man på maskiner med WIN10, så kan man ta en reinstall direkte fra windows, men vil det legge inn et ferdig image fra pc leverandøren, eller vi det da bli en ren WIN10 utgave uten noe bloatware og drivere?

Acer, Asus, Lenevo og de aller fleste leverandører har vel en dessverre fortsatt en del bloatware. Ettersom jeg alltid gjør en fersk installasjon fra ISO så er jeg ikke sikker. Men det virker som om leverandørene fortsatt har muligheten til å snike inn bloatware gjennom hardware drivere og muligens revocery, men at det vil være lettere å fjerne bloatwaren etter en reset. 

 

Du kan ta en titt på denne tråden, med advarsel om noe ufint språk  :tease:

https://www.reddit.com/r/windows/comments/35xogx/bloatware_banished_windows_10_eliminates_the_need/

Endret av Zaph_
Lenke til kommentar

Slik jeg forsår dette så burde det være mulig: http://www.howtogeek.com/216751/bloatware-banished-windows-10-eliminates-the-need-to-ever-reinstall-windows-on-new-pcs/

 

 

Hvordan er det med bloatware på maskiner? Jeg skulle kjøpt en for pappa og mamma, men vil ikke ha noe med masse bloatware. Jeg leste at man på maskiner med WIN10, så kan man ta en reinstall direkte fra windows, men vil det legge inn et ferdig image fra pc leverandøren, eller vi det da bli en ren WIN10 utgave uten noe bloatware og drivere?

Acer, Asus, Lenevo og de aller fleste leverandører har vel en dessverre fortsatt en del bloatware. Ettersom jeg alltid gjør en fersk installasjon fra ISO så er jeg ikke sikker. Men det virker som om leverandørene fortsatt har muligheten til å snike inn bloatware gjennom hardware drivere og muligens revocery, men at det vil være lettere å fjerne bloatwaren etter en reset. 

 

Du kan ta en titt på denne tråden, med advarsel om noe ufint språk  :tease:

https://www.reddit.com/r/windows/comments/35xogx/bloatware_banished_windows_10_eliminates_the_need/

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...