Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Win 10 Installasjon henger på "Installerer Oppdateringer"


Anbefalte innlegg

Hei!

Søsteren min fikk for en par år tilbake en ASUS laptop, som etter en par måneders bruk sluttet og fungere. Jeg bestemte meg idag for å dra denne frem, da hun sårt trenger enn ny PC etter at den hun nå bruker sluttet å fungere på nettet. Jeg bestemte meg for å se om jeg kunne; 1) Hente ut filene, og 2) Installere Windows 10.

 

Jeg klarte ikke å hente ut filene, men hun sa at filene var ikke så viktige, så vi bestemte oss for å installere Windows 10 PRO på den, da dette er den eneste Windows installasjonen jeg har liggende lisens til hjemme. 

 

Problemet er:

Når jeg kommer til "Installerer Windows" skjermen, går alt som normalt helt til jeg kommer til delen som heter "Installerer Oppdateringer". Maskinen har nå stått på denne delen i ca. 2 timer, og den viser ingen prosentindikator, og har heller ikke vist noe tegn til å gå videre i installasjonen.

 

Jeg har prøvd å restarte installasjonen, og å laste ned ny kopi av Windows 10 fra Microsoft, men har ikke lykkes. 

 

Har noen av dere tips til hva man kan gjøre i en slik situasjon?

 

Jeg har Googlet lenge nå, uten hell, så dette er mitt siste håp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke koble til nettverk under installasjonen av Windows 10.

 

Når man skal forsøke å legge inn windows 10 på en pc, så gjør man det uten å taste inn lisensen.

Hei! Jeg fikk dessverre ikke til installasjonen, da det viser seg at harddisken er ødelagt. Jeg får bestille ny fra Asus/Asus-Sertifisert forhandler.

Lenke til kommentar

Komplett.no, søk opp Samsung 850 Evo og velg ønsket størrelse.

Men du har ikke sagt modellnr eller noe slikt, så jeg kan ikke si med sikkerhet at den passer rett inn.

Hvilken som helst 2,5" disk skal passe i maskinen.

 

Fant en 850 Evo, på 500GB (hun trenger ikke mer (søsteren min) da hun kun vil bruke den til vanlige ting, og ikke gaming). Tror det er den disken jeg går for.

Endret av Isak Dombestein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...