Gå til innhold

Best lyd via minijack


Gjest Bruker-405938

Anbefalte innlegg

Jeg streamer mye musikk, men det jeg virkelig liker og velger å kjøpe, kjøper jeg på CD.

Da har jeg en optisk backup etter jeg har rippet, og en 'analog' kopi av cover  ;)

 

Et album koster omtrent det samme kjøpt som en kjip komrimert fil, eller en CD i 1400 kb/s WAV  :)

 

EDIT: Ripper forøvrig alltid til WAV! Da kan jeg spille full kvalitet på stereoanlegget hjemme,

og lage nye komprimerte format når som helst det trengs til mobilt bruk. (Komprimerer som regel til mp3 192kbs til telefonen.)

Endret av ozone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-405938

Jeg streamer mye musikk, men det jeg virkelig liker og velger å kjøpe, kjøper jeg på CD.

Da har jeg en optisk backup etter jeg har rippet, og en 'analog' kopi av cover ;)

 

Et album koster omtrent det samme kjøpt som en kjip komrimert fil, eller en CD i 1400 kb/s WAV :)

 

EDIT: Ripper forøvrig alltid til WAV! Da kan jeg spille full kvalitet på stereoanlegget hjemme,

og lage nye komprimerte format når som helst det trengs til mobilt bruk. (Komprimerer som regel til mp3 192kbs til telefonen.)

Hvilket utstyr bruker du?

Lenke til kommentar

 

DAC blir nok best i.o.m at de er dedikert til formålet.

 

Det sitter en DAC inne i alle nettbrett og telefoner; den er også "dedikert til formålet", altså å konvertere en digital fil til analog lyd.

Det er ingen naturlov som sier at en DAC er best når den befinner seg utenfor telefonen, koblet til med en USB-kabel.

 

I den grad noen mener å kunne høre forskjell på DAC'er, er det nok mye psyko-akustikk og placebo ute og går...

 

Er klar over hvordan du tenker om det, og at i mange tilfeller er det du sier helt riktig. Det jeg legger i dedikert DAC er en kvalitet som i vesentlig grad er bedre enn den DAC som allerede er innebygget. kvalitetsnivået på de interne DAC'ene i gode produkter er som regel veldig gode, men det er mulig å høre blindet objektiv forskjell på dem om man er trent i å lytte kritisk.

Lenke til kommentar

Jeg bruker gratisprogrammene Exact Audio Copy (EAC) som er regnet som noe av det beste å rippe audio,

og  Any Video Converter (AVC) til å lage FLAC, mp3, wma, mp4 eller hva som helst fra de rippede wav-filene, til mobil etc. Den har innebygget alle de nyeste audio-codecene. (Den kan convertere video også, derav navnet...)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Da er jeg igang med rippinga. Bruker mp4 på enkle innspilinger og wav på det som har høyere innspillingskvalitet. Bruker foreløbig itunes.har ikke testet overnevnte programmer. Da itunes lar meg lagre både wav og mp4 ++

 

Så nå er neste problem, hvordan få 20GB rippet musikk innpå en ipad med 16gb?

Irriterer meg grenseløst at det ikke er minnekortplass på denne fjøla..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

hadde planer om og laste over deler av rippinga på iphone. Lasta ned siste itunes til win før jeg startet.

Finner ikke ut hvordan jeg synkroniserer. Fikk det greit til i den versjonen som jeg hadde før. Copy og paste i min datamaskin virker heller ikke, men dette har vel alltid vært låst av apple.tror heller jeg går og legger meg

Lenke til kommentar

Selv på Mac er itunes litt sånn "noen ganger virker det, andre ganger ikke"...

På windows er det verre.

 

Men uansett: Plugg i telefonen, se at det dukker opp et telefonsymbol oppe til venstre.

Klikk på telefonsymbolet, velg "oversikt". Skroll helt ned, der kan du velge synkroniser og andre ting.

Synkronisering er noe dritt, og virker ofte mot sin hensikt, så fjern avkryssing på alt som heter synkronisering.

Huk av for "manuell behandling av musikk"

 

Når det er gjort, kan du merke mapper og låter i utforsker, og dra de over til "musikk" litt nede til høyre i itunes når telefonsymbolet er trykt på...

 

Lykke til  :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Får rippe ferdig ikveld og gjøre et nytt synkroniseringsforsøk. Har kun pc i hus, ingen mac. Ser spotify appen tar 2.2gb på mobilen. Er ikke det mye? Da er det kun ei playlist som er lagra offline. Må nok rydde liit i apper og data også på enhetene. Fb og messenger tar jo også opp over 1gb

Endret av Bruker-405938
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Har vært på apple.no og sett litt på supportsidene. Står der at telefonsymbol skal komme opp til venste som nevnt her i tråden også.

Problemet her er at det ikke skjer. Får teste med ipaden ikveld om den er lik.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Laderen stod i , og iphone spør om jeg tilater pc tilkobling via usb. Så det er kontakt. Er kommunikasjonen som mangler?har hatt denne mobilen siden feb. Har aldri vært tilkoblet pc/itunes før.

Endret av Bruker-405938
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

Likt på ipad. Har prøvd 2 forskjellige kabler.liten vits i og rippe cd-samlingen.

 

Har apple laGT inn en sperre, som skal tvinge meg til og kjøpe musikken på nytt via itunes?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Bruker-405938

Kjøpt meg android 6 mobil og minnekort. Ikke pokker om dragonfly'n vil virke med denne heller. Må jeg virkelig laste ned den teite appen?lyden i p9lite'n er en del lavere kontra apple dingser,heller ikke like oppløst. BT audio har også en del mer støy. Ellers topp mobil.så kan ikke bruke den mobilen trådløst m bilstereo'n :_(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...