Gå til innhold

Hvor mange overklokker??


Jakob

Anbefalte innlegg

Hadde vært interessant å vite hvor mange som overklokker (500mhz+) i verden. Hvor mange av dere overklokker?? Personlig gjør jeg ikke, trenger ikke noe mer enn 1400 mhz foreløpig.

 

Forresten,.. Vet noen hvordan stille på multiplieren på et MSI MS-6380LE Hovedkort?? Har ikke brukt "blyanttrikset".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-25 18:02, sosohal skrev:

Forresten - er det ikke snodig at jeg slapp å låse opp noe som helst for å klokke FSB'en?


Neida, ikkje snodig i det heile, nesten alle hovedkort har moglegheit for å stille fsb.

Multiplier derimot....da må du 'låse opp'.

 

Eg klokkar heller ikkje for tida, akkurat no er støynivå og stabilitet viktigare.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-02-25 18:09 ]

Lenke til kommentar

så vidt som jeg vet, så slipper man å "låse opp" AMD's Athlon 1,4GHz. dette fant jeg hvertfall ut, da jeg nå kjører på 1400@1600 (nesten stabilt) med en 'black delta' 60mm vifte på litt over 7000rpm, globalwin fop-38 kjøleribbe og ikke minst vår kalde natur! jeppers, jeg sitter med 2x 80mm innblåsning rett fra vinduet der det er ca 0 grader ute, og har en CPU-temp på hele 37 grader. dette er skøy!

 

problemet er at det FORT blir kulde i leiligheta mi :sad: sitter akurat nå med ulvangsokker, superundertøy og genser hehehe...

 

altså, jeg kjører min AMD Athlon 1,4GHz@1,6GHz... ikke fordi jeg vil ha mere ytelse, men fordi jeg syns det er gøy!

 

Vet ikke noe om ditt HK... jeg bruker iaffal Abit's KT7A med KT133A chipset... that's it...

Lenke til kommentar

Jeg hadde en K6-2 533@600mhz... men hk`et gikk i stykker... (har ikke klart å skaffe nytt)..

Skal kjøpe meg ny P4 1,8ghz Nw nå.... håper på å klokke den til 2.2-2.4ghz....

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk ikke overklokker. Hvertfall så lenge alt holder seg stabilt (ellers er jo vitsen omtrent borte)...

 

Man kan jo si at man sparer penger på å overklokke (dersom man vet hva man gjør), men dette argumentet holder jo ikke helt for dem som spanderer masse penger på et superduper vannkjølingssett eller lignende...

 

Jeg mener hvertfall det er verdt å ta "risken"...gøy er det også! :smile:

Lenke til kommentar

Altså, har man en ferrari, så kjører man ikke rundt i 90 km/t fordi det er fartsgrensen :wink:

Jeg kjører rundt i 1533 MHz fordi jeg ser ingen grunn til å kjøre noe saktere enn det jeg trenger...

(gidder ikke å dundre på noe ekstra kjøling og støy, så jeg har ikke tynet den høyere...

Lenke til kommentar

Fy F, den duron 650 var det fart på!!!

 

Kan bli misunnelig av mindre.. :sad:

 

Hvorfor ikke overklokke?? Det er aøøtid en god "sikkerhetssone" rundt spec'en på hardwaren. Du skal ta i skikkelig om du skal gjøre noe veldig ødeleggende (eller bare gjøre noe dumt.. :grin: )

 

Det blir jo en slags minihobby også...

Oc er bare morro! :grin: :grin:

Lenke til kommentar

har overklokka så lenge som eg kan huske...

 

har hatt to spesielle prosessorer som eg har vært veldig førnøyd med:

 

1)Duron 600@988 KT133 Standard CPU kjøling uten Kabinett kjøling

 

2)Duron 750@1028 KT266A Alhpa kjøling med kabinettvifte

 

begge disse systemene er 100% stabile...

 

hvorfor kjøpe bedre utstyr når du kan overklokke gratis?? :?: og få den samme ytelsen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...