Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Et ligg på byen kjæresteemne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drit i hva han, eller andre sier. Bestem det selv. Har du lyst til at det bare skal være et ligg, da er det bare et ligg. Hvis du vil ta det seriøst, så ta det seriøst. Så enkelt er det.

 

Jeg bestemmer selv, men jeg står litt på motsatt side. Jeg er en jente av den "prippene" typen (som noen kanskje ville kalt det) som helst vil slippe de kleine 2 minuttene med en kåt dritings fyr jeg ikke kjenner.  ;)

(..for ikke å snakke om den litt ubehagelige tida det tar å si "hei" og "hadet" når man våkner og oppdager hverandre neste morran.)  :confused:

 

Var bare litt nysgjerrig på om dere gutta setter pris på litt integritet? ..eller om det kanskje ikke er så nøye?

Endret av Tine
Lenke til kommentar

La oss si det som det er: Det finnes menn med verdighet, slik det også finnes kvinner med verdighet. Løse kvinner er turn-off for verdige menn. Unntak er når mannen er beruset, eller desperat. Når han kommer til seg selv vil han nødig satse videre på denne kvinnen, i alle fall ikke i offentlighet.

 

Sånn er det.

 

Takk takk, Mr. Market. Setter pris på svaret.   :)

Endret av Tine
Lenke til kommentar

Jeg spør fordi jeg hørte en fyr si han ikke var interessert i damer han plukket opp på byen for da var de tydeligvis altfor løse til å være noe kjæresteemne.

 

 

Det er vel ein ganske vanleg haldning. Mange jenter som er ute på byen for å finne kjærleik, mens mange gutar er ute på byen for å finne seg eit knull. Når desse to møtes blir det nok ofte gnisningar.

Lenke til kommentar

Har ikke så mye å si. Det kommer mye mer an på hvordan hun oppfører seg i mine øyne. Roter hun med alt og alle er hun ikke en gang aktuell for ONS. Som førsteinntrykk liker jeg relativt sjenerte, sjarmerende og søte jenter - og det er de som oftest blir kjærestemateriale. Damer som aktivt søker bekreftelse ved å f.eks. tease eller deige seg blir bare ONS.

 

"Good girls" som er "bad girls" på soverommet er i mine øyne best. 

Lenke til kommentar

 

Kommer vel ann på dama?

 

Joa, skjønner. 

Jeg spør fordi jeg hørte en fyr si han ikke var interessert i damer han plukket opp på byen for da var de tydeligvis altfor løse til å være noe kjæresteemne.

 

Det er to problemer med resonnementet hans. For det første vil det for et kjæresteemne være viktig hvor løst det er i et forhold og ikke hvor løst det er utenfor forhld. Den siste er ikke styrende for den første. For det andre er han selv like løs som de jentene han plukker opp på byen, så da kan han aldri være et verdig kjæresteemne selv.

 

Jeg skal medgi at mange menn (og kanskje en del kvinner) synes det er ubehagelig at en kjæreste har hatt en eller flere sexpartnere før en selv. Men dette er ikke noe man trenger å fortelle kjæresten sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kommer vel ann på dama?

 

 

Joa, skjønner. 

Jeg spør fordi jeg hørte en fyr si han ikke var interessert i damer han plukket opp på byen for da var de tydeligvis altfor løse til å være noe kjæresteemne.

 

Det er to problemer med resonnementet hans. For det første vil det for et kjæresteemne være viktig hvor løst det er i et forhold og ikke hvor løst det er utenfor forhld. Den siste er ikke styrende for den første. For det andre er han selv like løs som de jentene han plukker opp på byen, så da kan han aldri være et verdig kjæresteemne selv.

 

Jeg skal medgi at mange menn (og kanskje en del kvinner) synes det er ubehagelig at en kjæreste har hatt en eller flere sexpartnere før en selv. Men dette er ikke noe man trenger å fortelle kjæresten sin.

Man kan fint ligge med en ny dame hver helg og likevel ønske seg en jomfru. At man er like løs selv spiller egentlig ingen rolle.

Lenke til kommentar

Man kan ønske det, men da stiller man altså høyere forventninger til et kjæresteemne enn man klarer å oppfylle selv.

 

Ja, og det er lov å ønske seg noe annet i en kjæreste enn det man selv kan tilby. Jeg kan for eksempel ha droppet all skolegang etter ungdomsskolen (det er ikke tilfelle) og ønske meg en dame med doktorgrad.

Lenke til kommentar

For å svare på spørsmålet i trådens emne: Ja.

 

Dersom man som man ønsker å få seg seksuelt samkvem på byen, men samtidig ikke ønsker at ei dame skal ha gjort, eller gjør, det samme så anvender man forskjellige standarder. Nå kan man like hva man vil, men dette er en smule hyklersk dersom det grunner ut i hva ett kjønn (moralsk sett) kan gjøre, mens et annet ikke kan gjøre det samme (uten å dømmes moralsk). Jeg anser dette som en temmelig vesentlig karaktersvikt.

 

Dette med at damene ikke skal ha så mye sex henger igjen fra gammel seksualmoral. Det er ingen moralske grunner til at kvinner ikke skal ha så mye sex som de selv føler for, forutsatt at det er med en villig (og kognitivt oppegående) partner. Til deg, TS: Gjør som du vil. Å ha ONS kan utelukke deg for noen, men hva søren du gjør vil utelukke deg for noen. Det er alltids noen som ikke er interessert i deg fordi du a) er vegetarianer, b) spiser kjøtt, c) er sporty, d) ikke er sporty nok, eller andre grunner. Selv liker jeg at damene har litt erfaringer under beltet.

 

Når du har sex så er det ikke noe du "gir" til gutten. Det er en aktivitet du velger å gjennomføre sammen med en annen person. Det er noe dere deler. Det har ingenting med "integritet" å gjøre om du har, eller ikke har, ONS på byen.

 

La oss si det som det er: Det finnes menn med verdighet, slik det også finnes kvinner med verdighet. Løse kvinner er turn-off for verdige menn. Unntak er når mannen er beruset, eller desperat. Når han kommer til seg selv vil han nødig satse videre på denne kvinnen, i alle fall ikke i offentlighet.

 

Sånn er det.

Det finnes også en del moraliserende folk, med idiotiske oppfatninger av hva det vil si å være "verdig".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Det er kanskje ikke helt ideelt og det beste utgangspunktet, men ja, hvorfor ikke? Har selv forelsket meg i slike og har en kamerat som er sammen med en jente som i utgangspunktet kun var et ligg. :)

Lenke til kommentar

Det finnes også en del moraliserende folk, med idiotiske oppfatninger av hva det vil si å være "verdig".

 

Ingen har snakket om moral her, inntil en ateist kommer busende inn i diskusjonen med sin harmdirrende pekefinger. Det er vår moral han er så forarget over. At andres moralske standarder er annerledes enn hans. Alle sanser er lukket for erkjennelsen av at andre også har den samme rett til å danne sine ideer om moral som han selv. Med den største selvfølge blander han seg inn i folks mest intime sfære, når han kritiserer folk for å ønske en make som deler grunnleggende verdier. Et noenlunde felles verdigrunnlag er en forutsetning for at et forhold skal vare ved. Man skulle nesten tro ateisten ikke ønsker at folk skal holde sammen.

 

Gjør som du vil, sier han, underforstått at du har deg med så mange som mulig. Det er utelukket i hans verden at "gjør som du vil" kan bety det motsatte.

Så patetisk.

 

Lenke til kommentar

 

Man kan ønske det, men da stiller man altså høyere forventninger til et kjæresteemne enn man klarer å oppfylle selv.

 

Ja, og det er lov å ønske seg noe annet i en kjæreste enn det man selv kan tilby. Jeg kan for eksempel ha droppet all skolegang etter ungdomsskolen (det er ikke tilfelle) og ønske meg en dame med doktorgrad.

 

 

En korrekt sammenlikning ville vært at du selv ikke hadde noe skolegang, men utelukker folk som kjæresteemne hvis de ikke har doktorgrad.

 

Likevel er det mer rimelig å ønske at et kjæresteemne har ressurser til å være selvstendig enn å ønske at de har et annet begjør enn seg selv eller velger å undertrykke det.

 

Uansett ser jeg ikke hvorfor en person som har tillatt seg å ha flere sexpartnere skulle vært interessert i en kjæreste som den fyren trådstarter nevner eller hvorfor en person med doktorgrad skulle vært interessert i en kjæreste som kun har fullført grunnskolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...