Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom sent men godt, denne testen! Gir vel de svarene jeg forventet..

Prisen blir nok en hemsko for salget av denne "lekkerbisken"....

Skal nok uansett ha en slik en i "Olympus-stallen" min, om ikke så brått...

Regner med et markant prisfall i løpet av året..., og blir ikke forundret om det første bonus/kampanje/pakke-tilbud kommer i ikke altfor fjern framtid... ;)

Lenke til kommentar

@KMøllevik:

 

Fin test, som virker å være helt i tråd med andre tester på verdensveven.

 

MEN: Hvordan er det du oppbevarer kameraet ditt?=) Det er veldig mye støv og annet grums på selve kameraet på bildene du har tatt av det, og man må jo begynne å lure på om du har mistet det i en pose med bomullsdotter!=) Mitt OM-D EM-5 MK I er snart 3 år gammelt, men selv om det har fått et par smeller og riper har det aldri sett så "skittent" ut som det ditt kamera gjør;)

Lenke til kommentar

Eneste som skiller denne testen fra flere andre er at sammenligner med OM-D E-M10 II - mens de fleste andre testene sammenligner med OM-D E-M5 II - noe som kanskje er enda mer riktig.

E-M5 II koster mindre, det har ekstremt bra værtetting, noe de 2 nevnte modellene ikke har. Størrelsesmessig er forskjellen så lite som at OM-D E-M5 II er 12,9 millimeter høyere og 11 millimeter smalere - samt at Pen-F selv med høyere pris har mindre søker.

Hjulet på fronten virker ikke gjennomtenkt - hvorfor kunne de ikke droppet teksten eller markeringene - da både søker og skjermen kan vise hva slags modus det står i, samt gjort det mulig å tilpasse hva slags funksjon det skal ha, noe Olympus stort sett er rå på ? Både plasseringsmessig og bruksområde er det flere mener er bortkastet, OM-D E-M5 II har også bedre grep standard enn Pen-F, hvor noen av testene har brukt nettopp hjulet på fronten som ett form for grep istedet for det det er tenkt til.

http://camerasize.com/compare/#654,594

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Eneste som skiller denne testen fra flere andre er at sammenligner med OM-D E-M10 II - mens de fleste andre testene sammenligner med OM-D E-M5 II - noe som kanskje er enda mer riktig.

 

E-M5 II koster mindre, det har ekstremt bra værtetting, noe de 2 nevnte modellene ikke har. Størrelsesmessig er forskjellen så lite som at OM-D E-M5 II er 12,9 millimeter høyere og 11 millimeter smalere - samt at Pen-F selv med høyere pris har mindre søker.

 

Hjulet på fronten virker ikke gjennomtenkt - hvorfor kunne de ikke droppet teksten eller markeringene - da både søker og skjermen kan vise hva slags modus det står i, samt gjort det mulig å tilpasse hva slags funksjon det skal ha, noe Olympus stort sett er rå på ? Både plasseringsmessig og bruksområde er det flere mener er bortkastet, OM-D E-M5 II har også bedre grep standard enn Pen-F, hvor noen av testene har brukt nettopp hjulet på fronten som ett form for grep istedet for det det er tenkt til.

 

http://camerasize.com/compare/#654,594

 

Ja, til en slik pris er det vanskelig å forsvare et kjøp av dette kameraet.

 

Jeg er ute etter nytt kamera selv for tiden, og vurderer sterkt OMD EM-1, men vurderer å vente til neste generasjon kommer.

 

Har også lyst på et lommeformat-kamera i M43-serien, og da er det jo Panasonic GM-5 som er det mest naturlige valget for min del.

 

Dette PEN-F kameraet faller litt i mellom to stoler syns jeg, da det hverken er billig eller lite nok til å kunne vurderes som et ultrakompakt nr.2-kamera i M43 format, og ei heller godt nok til å kunne være hovedkameraet prisen tatt i betraktning.

Lenke til kommentar

@KMøllevik:

 

Fin test, som virker å være helt i tråd med andre tester på verdensveven.

 

MEN: Hvordan er det du oppbevarer kameraet ditt?=) Det er veldig mye støv og annet grums på selve kameraet på bildene du har tatt av det, og man må jo begynne å lure på om du har mistet det i en pose med bomullsdotter!=) Mitt OM-D EM-5 MK I er snart 3 år gammelt, men selv om det har fått et par smeller og riper har det aldri sett så "skittent" ut som det ditt kamera gjør;)

 

Haha :p Når kameraene mine ikke er i bruk står de som regel forholdsvis tilgjengelige i hylla hjemme, eller på skrivebordet på jobb. Under transport bruker jeg en kameraveske, modellene jeg som oftest bruker finner du her:

 

http://www.tek.no/artikler/guide-13-ting-du-ma-ha-bor-ha-eller-som-bare-er-kjekt-a-ha/196677.

 

For Pen-Fs del ble den for det meste oppbevart i Everyday Messenger-baggen fra Peak Design, og hang nok omtrent like mye rundt halsen min og ble således eksponert for «skorstensrøk og gatestøv». Men jeg tror også støvet synes ekstra godt på grunn av lyssettingen pluss kontrastjustering i etterbehandlingen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Kom sent men godt, denne testen! Gir vel de svarene jeg forventet..

Prisen blir nok en hemsko for salget av denne "lekkerbisken"....

Skal nok uansett ha en slik en i "Olympus-stallen" min, om ikke så brått...

Regner med et markant prisfall i løpet av året..., og blir ikke forundret om det første bonus/kampanje/pakke-tilbud kommer i ikke altfor fjern framtid... ;)

 

Var f.eks. priset til kr 9999, forleden dag..... ;)
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...