Gå til innhold

[Løst] Hvordan kan jeg få tatt butikkfaget?


Leif__

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Jeg er en mann på 22 år som i skrivende stund jobber på butikk. Jeg har ingen utdannelse, men ønsker å ta butikkfaget for å få fagbrevet. 

 

Jeg har ikke gått service og samferdsel på videregående skole, jeg har kun tatt fellesfagene som skal til og alle er bestått. Det jeg trenger da er programfagene, en eksamen og en læreplass stemmer ikke dette? 

Vet noen hvordan dette fungerer? Hvem kan jeg kontakte? 

 

 

Takk for svar på forhånd. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holder akkurat på å ta fagbrevet i butikkfag (eller salgsfag som det vel egentlig heter). Skal opp til fagprøve 28 april!

Når du sier servicebransjen, hva eksakt mener du? Servitør i 6 år? For uansett om det er en butikk, så vil dette falle under 5 år praksis.

Jeg har selv jobbet ca. 10 år i butikk, så var ikke noe problem å få det for meg :)

 

Framgangsmåten er at du kontakter opplæringskontoret der du bor, så må du avlegge en skriftlig eksamen. Består du denne kommer du opp til fagprøve.

Lenke til kommentar

Mye av det du sier er riktig, men du trenger flere år i faget før du kan begynne å tenke på å melde deg opp til fagprøve. Tok mitt fagbrev via ordinær skolegang. :)

Nei? Man trenger 5 års 100% fulltid for å gå opp til eksamen. Som jeg jo også skreiv. Kan ikke se for meg at disse reglene er geografiske?!

Lenke til kommentar

 

Mye av det du sier er riktig, men du trenger flere år i faget før du kan begynne å tenke på å melde deg opp til fagprøve. Tok mitt fagbrev via ordinær skolegang. :)

Nei? Man trenger 5 års 100% fulltid for å gå opp til eksamen. Som jeg jo også skreiv. Kan ikke se for meg at disse reglene er geografiske?!

 

 

Jeg svarte trådstarter. Skrev som sagt at han trenger flere år i faget før han kan melde seg opp til fagprøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...