Gå til innhold

Bedre 4K avspilling med billige Kina PCer


Anbefalte innlegg

Noen som kan svare meg på hvorfor min gaming laptop med i7-4700MQ og GTX 765M ikke klarer å spille av 4K video, mens en billig Voyo V3 Mini til 200 dollar klarer dette helt fint?

 

 

 

Når jeg prøver helt samme video på min laptop lagger det ganske mye.

Selv med CPU på 3.4GHz og skjermkortet overklokket med 135MHz på kjernen og 550MHz på minnet.

 

Dette er en PC jeg kan kjøre Battlefield 4 på, med alt på High.

Hvorfor klarer den ikke 4K avspilling når billige kinamaskiner klarer det?

 

Min prosessor har Intel Quick Sync Video.

 

EDIT: Til info klarer heller ikke min AMD A10-7850K å spille av 4K, selv med 4.3GHz på CPU, 900MHz på GPU og 2.4GHz minne.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kan svare meg på hvorfor min gaming laptop med i7-4700MQ og GTX 765M ikke klarer å spille av 4K video, mens en billig Voyo V3 Mini til 200 dollar klarer dette helt fint?

 

 

 

Når jeg prøver helt samme video på min laptop lagger det ganske mye.

Selv med CPU på 3.4GHz og skjermkortet overklokket med 135MHz på kjernen og 550MHz på minnet.

 

Dette er en PC jeg kan kjøre Battlefield 4 på, med alt på High.

Hvorfor klarer den ikke 4K avspilling når billige kinamaskiner klarer det?

 

Min prosessor har Intel Quick Sync Video.

 

EDIT: Til info klarer heller ikke min AMD A10-7850K å spille av 4K, selv med 4.3GHz på CPU, 900MHz på GPU og 2.4GHz minne.

Brukerfeil kalles dette  :tease:

Lenke til kommentar

Takk for svar, men det hjelper ikke så mye når ikke innlegget mitt blir lest ordentlig  :)

 

Jeg linket til en YouTube video der en bruker tester 4K på en Voyo V3 Mini til 200 dollar uten problemer.

Rett etterpå skriver jeg at når jeg prøver identisk video, lagger det ganske mye.

 

I tillegg til lag på YouTube 4K videoer, lagger det også på alt annet.

Har forsøkt vanlige 4K filer med VLC (hardware accel), PowerDVD, MPCx64 med flere, og det lagger litt på alle 4K videoer jeg tester. Noen videoer lagger mer enn andre.

 

Så jeg prøver igjen i håp om hjelp: Er det noen grunn til at en kina PC til 200 dollar klarer det, men ikke min i7/GTX 765M laptop? :)

 

EDIT: Har satt Optimus til å velge det eksterne skjermkortet i alle tilfeller det er mulig :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...