Gå til innhold

Den store HTC 10 tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har sett den i fysisk butikk? Ser Elkjøp og Lefdal har fjernet den fra sine sider.  :huh:

 

Jeg så at de tok den ned jeg og, jeg snakket med kundeservice, og de sa at de tok den ned midlertidig fram til de fikk en konkret leveringsdato fra leverandøren(?). Derfor bestilte jeg fra Netonnet i stedet :)

Lenke til kommentar

Ingen som har motatt sin enda?

 

Venter fortsatt på min fra Telenor. M9'en min er fortsatt i live, men med tegn til lillaskjær. Får se om jeg orker å sende den inn for bare det.

 

Har hatt min en uke. Fantastisk telefon på alle måter. Synes kameraet er litt hardt på jpeg-komprimeringen, så jeg kommer nok til å fotografere en del RAW når kvaliteten ønskes best mulig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ingen som har motatt sin enda?

 

Venter fortsatt på min fra Telenor. M9'en min er fortsatt i live, men med tegn til lillaskjær. Får se om jeg orker å sende den inn for bare det.

 

Har hatt min en uke. Fantastisk telefon på alle måter. Synes kameraet er litt hardt på jpeg-komprimeringen, så jeg kommer nok til å fotografere en del RAW når kvaliteten ønskes best mulig. 

 

Hvis du kjører pro mode må du editere compression, da den automatisk setter den veldig høyt.

Lenke til kommentar
Fortsatt et godt stykke bak Samsung, dessverre. Håper dette endrer seg. Kameraet på 10-eren var en stor skuffelse spør du meg. Men det sies at HTC har som vane å forbedre produktet etter at det er lansert. Så hvem vet hva tiden bringer.
Lenke til kommentar

 

Fortsatt et godt stykke bak Samsung, dessverre. Håper dette endrer seg. Kameraet på 10-eren var en stor skuffelse spør du meg. Men det sies at HTC har som vane å forbedre produktet etter at det er lansert. Så hvem vet hva tiden bringer.

 

 

 

Det synes jeg er en underlig ting å skrive på bakgrunn av linken du siterte. Her er det stort sett bare lovord, og kameraet på 10-ern er etter alt å dømme på høyde med de aller beste konkurrentene. (SG7, Nexus 6P, LG G5). 

 

The HTC 10 was a great camera when we reviewed it, and it's even better with this latest software update. With sharper and more vibrant photos, particularly outdoors, the HTC adopts some of the characteristics that make photos from Samsung phones look so great. Meanwhile, welcome changes to the software processing of night shots mean it's no longer a foregone conclusion that Samsung will take better pics in the dark.

And while the GS7's shooter still feels faster to use, particularly in HDR mode, the newly-updated HTC 10 is absolutely worthy of its place among the best phone cameras of 2016.

Lenke til kommentar

Det synes jeg er en underlig ting å skrive på bakgrunn av linken du siterte. Her er det stort sett bare lovord, og kameraet på 10-ern er etter alt å dømme på høyde med de aller beste konkurrentene. (SG7, Nexus 6P, LG G5). 

 

The HTC 10 was a great camera when we reviewed it, and it's even better with this latest software update. With sharper and more vibrant photos, particularly outdoors, the HTC adopts some of the characteristics that make photos from Samsung phones look so great. Meanwhile, welcome changes to the software processing of night shots mean it's no longer a foregone conclusion that Samsung will take better pics in the dark.

And while the GS7's shooter still feels faster to use, particularly in HDR mode, the newly-updated HTC 10 is absolutely worthy of its place among the best phone cameras of 2016.

 

Hva så? De skriver at kameraet er bra. Noe som også stemmer for telefonen min fra 2014.

 

Tingen er dog, hvis du studerer bildene, gjerne laster dem ned og sammenligner dem - så vil du se at HTC 10 har et betraktelig dårligere detaljnivå og dårligere kontrast. Alt er uklart ift. Samsung.

 

Kameraet er ikke på høyde med SG7, enkelt og greit. Det kommer nok ikke til å hindre meg fra å kjøpe HTC 10 (ikke pokker om jeg skal ha pen-tile Samsung-skjerm pakket inn i plastic fantastic), spesielt om HTC fortsetter å forbedre kameraet (noe som ikke er usannsynlig). Selve sensoren deres skal være ganske bra dog.

 

Forresten, de mangler også høy-FPS video.

Lenke til kommentar

Må si meg fornøyd med min og etter å ha hatt den i over en uke nå, har ingen klager enda, utenom at snapchat dreper kvaliteten på kameraet på grunn av hvordan de tar bilder med appen, ellers er den super! Hvis noen vet hvordan jeg eventuelt kan få fikset snapchat kvaliteten så bare fyr løs :)

Lenke til kommentar

Fortsatt tilnærmet umulig å få tak i, i alle fall i fysisk butikk... Det jeg er mest spent på er hvordan den er å bruke med én hånd. Er det vanskelig å nå knappene som nå er helt i bunn, og når man hele skjermen greit?

Endret av jornhd
Lenke til kommentar

Fortsatt tilnærmet umulig å få tak i, i alle fall i fysisk butikk... Det jeg er mest spent på er hvordan den er å bruke med én hånd. Er det vanskelig å nå knappene som nå er helt i bunn, og når man hele skjermen greit?

 

Jeg synes selv at den er grei å bruke med en hånd, er ikke enkelt, men bedre enn for eksempel G3'en jeg hadde sist. Litt glatt er den, men det går greit å nå knappene på bunnen. Toppen av skjermen er ikke like enkel å nå alltid, men er det enkelt på noen telefon i dag?

Lenke til kommentar

Fikk min på tirsdag (sølv), veldig fornøyd så langt! Har ikke fått testa kamera skikkelig, men alt det andre digger jeg.

Flott og responsiv skjerm (touch), rask både til å åpne apper og på nett (wifi og 4G). Fingerprintskanner er rask, har enda ikke feila.

Lekkert design, litt glatt men ikke så ille som GS6/7. Går fint med én hånd, er bare litt høyere en min Nexus 5 som den erstatter. Ligger godt i handa med bua bakside, ikke for tung eller topptung.

Skippa hele setup første gang og lasta ned oppdatering som fiksa kamera, wifi og stabilitet (stod det). Nullstilte, logga på Google-kontoen og restora fra nyeste backup. Valgte vekk mange av appene da.

Godt fornøyd med batteritida så langt, lader også raskt! Lada fullt før jeg la meg i går (rundt midnatt) og har fortsatt 50% igjen nå.

Fikk også 100GB på Google Drive i to år, så har nå skrudd på full kvalitet på bildeopplasting via Google Photos.

Liker også det lette "skinnet", ligner veldig på stock Android som jeg har vært vant med i 2,5år.

Men skrudde av at den automatisk skal frigjøre minne (RAM) hele tida. For det første har den 4GB RAM og for det andre så er Android blitt veldig god på minnehåndtering. Arbeidsminne er til for å brukes!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...