Gå til innhold

Jeg skal prøve meg på 30/ingen sukker/fastfood/, men har et problem


Anbefalte innlegg

Hei der. Jeg skal prøve meg på 30 dager uten sukker. Problemet er at  proteinpulveret mitt innholder søtningstoff, og dette er noe eg nekter å kutte. Alt annet kan kuttes, men proteinpulver er her for å bli. Whey100, finnes det noen andre alternativer til raske proteiner? Jeg har ikke tid til å lage kylling hver gang jeg skal ha protein. Jeg prøver allerede å spise cottage cheese.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du allerede har bestemt deg for at du vil ta pulveret, hvorfor spørre ?

Det er de som mener smaken av søtt utløser insulinrespons og at det ikke er sukkeret i seg selv, og da er man like langt.

Stevia går for å være noe av det eneste som ikke har denne responsen men det har jeg ikke sett noen bruker i proteinpulver.

Hadde jeg vært deg hadde jeg bare droppa pulveret og spist vanlig i de 30 dagene. Sannsynligheten for at du overdoserer protein allerede med pulveret er høy.

Lenke til kommentar

Hvis du allerede har bestemt deg for at du vil ta pulveret, hvorfor spørre ?

Det er de som mener smaken av søtt utløser insulinrespons og at det ikke er sukkeret i seg selv, og da er man like langt.

Stevia går for å være noe av det eneste som ikke har denne responsen men det har jeg ikke sett noen bruker i proteinpulver.

Hadde jeg vært deg hadde jeg bare droppa pulveret og spist vanlig i de 30 dagene. Sannsynligheten for at du overdoserer protein allerede med pulveret er høy.

Jeg har regnet på det, og jeg spiser ikke nok protein. Jeg logget maten min, men det blir ikke riktig. Jeg må tilføye proteinpulver, og da får jeg den begrensede mengden fett/karbs med tanke på protein/karb/fett ratio.

 

Ja, jeg mener dette med insulin responsen du snakker om. Jeg vil ikke la ha noen rom for tvil, og derfor ønsker jeg å fjerne alle forrmer for søtningstoffer de neste 30 dagene. Finnes det ikke noen proteinpulver som ikke smaker noen ting? Som ikke innholder søtningstoff?

Lenke til kommentar

Det skal finnes, men rimelig proteinpulver er som regel tilsatt ting for at det skal smake ok. Med den kvaliteten på pulver de fleste sender ut på markedet ville det rett og slett smakt for mye høgg uten.

Proteinfabrikken har f.eks Whey Tech Nøytral som er et rent pulver.

Lenke til kommentar

 

Hvis du allerede har bestemt deg for at du vil ta pulveret, hvorfor spørre ?

Det er de som mener smaken av søtt utløser insulinrespons og at det ikke er sukkeret i seg selv, og da er man like langt.

Stevia går for å være noe av det eneste som ikke har denne responsen men det har jeg ikke sett noen bruker i proteinpulver.

Hadde jeg vært deg hadde jeg bare droppa pulveret og spist vanlig i de 30 dagene. Sannsynligheten for at du overdoserer protein allerede med pulveret er høy.

Jeg har regnet på det, og jeg spiser ikke nok protein. Jeg logget maten min, men det blir ikke riktig. Jeg må tilføye proteinpulver, og da får jeg den begrensede mengden fett/karbs med tanke på protein/karb/fett ratio.

 

Ja, jeg mener dette med insulin responsen du snakker om. Jeg vil ikke la ha noen rom for tvil, og derfor ønsker jeg å fjerne alle forrmer for søtningstoffer de neste 30 dagene. Finnes det ikke noen proteinpulver som ikke smaker noen ting? Som ikke innholder søtningstoff?

 

Kalorifrie søtningsprodukter gir ikke insulin-utskillelse. Tenk deg alle diabetikere med sukkerfrie lesker.  Å ha dette som et mål er heller ikke nødvendig, eksempel cottage cheese er "insulinogent" og gir insulinutskikkelse.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis du allerede har bestemt deg for at du vil ta pulveret, hvorfor spørre ?

Det er de som mener smaken av søtt utløser insulinrespons og at det ikke er sukkeret i seg selv, og da er man like langt.

Stevia går for å være noe av det eneste som ikke har denne responsen men det har jeg ikke sett noen bruker i proteinpulver.

Hadde jeg vært deg hadde jeg bare droppa pulveret og spist vanlig i de 30 dagene. Sannsynligheten for at du overdoserer protein allerede med pulveret er høy.

Jeg har regnet på det, og jeg spiser ikke nok protein. Jeg logget maten min, men det blir ikke riktig. Jeg må tilføye proteinpulver, og da får jeg den begrensede mengden fett/karbs med tanke på protein/karb/fett ratio.

 

Ja, jeg mener dette med insulin responsen du snakker om. Jeg vil ikke la ha noen rom for tvil, og derfor ønsker jeg å fjerne alle forrmer for søtningstoffer de neste 30 dagene. Finnes det ikke noen proteinpulver som ikke smaker noen ting? Som ikke innholder søtningstoff?

 

Kalorifrie søtningsprodukter gir ikke insulin-utskillelse. Tenk deg alle diabetikere med sukkerfrie lesker.  Å ha dette som et mål er heller ikke nødvendig, eksempel cottage cheese er "insulinogent" og gir insulinutskikkelse.

 

Forstår liksom ikke dette.

 

Jeg kan heller ikke kutte på cottage cheese! Porteinpulver, cottage cheese, tunfisk, og makrell i tomat er mine viktigste protein kilder. Sistnevnte kan jeg kutte. Men forstår ikk hvordan cottge cheese er insulin fremmende? Fant en variant her som inneholder 81 kcal per 100, 3g fett, og 11 g protein. Så jeg spiser en halv kilo av det. Det er høyt saltinnhold, though. Bor i utlandet, så det er billig. 

 

Men forstod ikke dette med insulin greiene? Er kylling også insuling aktiverende?

Lenke til kommentar

Ignorance is bliss. Det finnes jo noen indere som påstår de lever på nektar som drypper fra ganen og luft. Lyst å prøve ?

Hva skal jeg spise da? Hva er ikke insulin aktiverende?

Kan like godt slutte å spise mat for å holde meg sunn`?

Lenke til kommentar

 

Insulin, karbohydrater og glykemisk indeks og last er den enkle versjonen, mens insulinrespons er den avanserte.

http://optimisingnutrition.com/tag/insulinogenic-foods/

Ser ut som om man ikke kan spise noe lenger for å holde seg naturlig ren og sunn. Blir sykt irritert!

 

Skal du spise naturlig må du holde deg unna gulerøtter, korn, brokkoli, domestiserte fjærkre. Alt dette er resultat av menneskelig intervensjon og per definisjon ikke naturlig. Er det naturlig å pusse tennene? Spis og kos deg og spis hovedsakelig plantebasert, livskvalitet er et valid argument. Insulin kan sees på som "nøkkel" for å få fraktet energi inn til cellene, å opprettholde normal homeostase er essensielt. I tillegg er insulin også et metthetshormon som stiger i takt med inntaket og er en del av kroppens korttidsregulering. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...