Gå til innhold

Trenger tips til ny telefon, oneplus 2?


Tmz

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg trenger tips til ny telefon da jeg ble frastjålet min for en måneds tid siden. Vanligvis har jeg bare kjøpt en av topmodellene, men siden telefonene mine har en gjennomsnittelig levetid på under 6 måneder lurte jeg på om jeg kanskje skulle prøve noe rimeligere denne gang.

 

Her er noen av mine krav:

- God batteritid (minimum holde ut dagen, selv med en god del bruk)

- God dekning, bor i en blokk med tykke bettongvegger, iphone 4 som jeg bruker nå må jeg fly ut på hverandaen hver gang telefonen ringer.

- Ingen tregheter/bugs, var fornøyd med hastigheten til s6, men desverre synes jeg samsung har en veldig ustabil android, derfor vil jeg ha noe annet denne gangen. (var veldig fornøyd med LG G3 som jeg hadde før s6).

- Bra kamera er et pluss, men ikke noe must

 

Jeg vurderer Oneplus 2, spessielt mtp på prisen som er under halvparten av topmodellene til samsung eller iphone.

 

Noen tips?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan anbefale Honor 7 og Nexus 5X.

 

http://www.teknikmagasinet.no/produkter/mobilt-o-telefoni/mobiltelefoner/android/huawei-honor-7-grey

 

Sleng inn Nova Launcher så er den god som gull, og den fikk oppdatering til Android 6.0 her om dagen. Samme kamerasensor som LG G3 og Nexus 6 mener jeg. Min erfaring er at batteritiden er bra, kamera er OK/bra, dekning er veldig god.

 

Nexus 5X (eier denne selv og er superhappy). Batteritid varer alltid ut en full dag for min del, ren pur Android.. så du vil alltid få de nyeste oppdateringene ASAP rett fra Google, i det minste de neste 2-3 årene. Kamera er veldig godt faktisk. Gikk selv fra Samsung S6 fordi den hadde for dårlig batteritid, og var piss lei av å vente på at produsentene skulle dytte ut Android 6.0. 

http://cdon.no/elektronikk/lg-nexus-5x-32-gb-svart-p35354338?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=LG+NEXUS+5X+32GB+BLACK&utm_content=35354338&utm_campaign=prisjakt_no_Cell+-+Cellphones

 

Annet godt alternativ er: Moto X Play:

http://cdon.no/elektronikk/motorola-x-play-svart-p34668367?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Motorola+X+Play+Black&utm_content=34668367&utm_campaign=prisjakt_no_Cell+-+Cellphones

 

Til slutt vil jeg nevne LG G4: 

https://www.dustinhome.no/product/5010857536/g4?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146639

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Har moto x play selv, og etter oppdateringen til android 6.0 oppfyller den alle kravene dine. Spesielt dekningen er god, beste smarttelefon jeg har hatt på dekning, Tett etterfulgt av huawei honor 6 og LG G2 som jeg også har hatt. Hvordan den stiller mot de nyeste toppmodellene kan jeg dog ikke svare på da jeg ikke har hatt de selv pga den høye prisen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Endte opp med å kjøpe g4 da denne var på tilbud til 1300 kroner. Men har litt problemer med lagringsplass, trodde det var 32gb jeg fikk, men tlf er full nå allerede etter et par uker. Jeg ser f.eks at bilder og videor lagres i "papirkurv" når jeg sletter dem, er det noe sted jeg kan slette all sånn dritt som jeg ikke trenger?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Endte opp med å kjøpe g4 da denne var på tilbud til 1300 kroner. Men har litt problemer med lagringsplass, trodde det var 32gb jeg fikk, men tlf er full nå allerede etter et par uker. Jeg ser f.eks at bilder og videor lagres i "papirkurv" når jeg sletter dem, er det noe sted jeg kan slette all sånn dritt som jeg ikke trenger?

 

LG G4 til 1300 kr? Sikker på at det ikke var LG G4S eller G4C da? Da er det ikke så rart at den er full da disse kun har 8 gb lagring i motsetning til den noe dyrere LG G4 (som aldri har kostet mindre enn 2990,-) som har 32 GB.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

8 GB er ikke så mye, og Androidsystemet tar 3-4 GB bare det. Så apper, bilder, musikk, videoer får ikke mye plass å boltre seg på. Men setter du inn et minnekort ekstra er mye gjort da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...