Gå til innhold

Dette var noen av de aller beste pultene vi fant på The Gathering


Anbefalte innlegg

Kunne godt tenke meg å dra på TG en dag, men det skjer ikke før de forbyr at gud og en hver mann kan ha med et helt PA anlegg og spille alt for høy fjasemusikk.

Dra til dreamhack istedet. Der har jeg hørt at det ikke er lov med høytalere kun headset.

Skjønner godt folk som ikke vil dra til tg pga høytalere, er jo helt idiotisk at folk har med så svære høytalere du kan bare drømme om.

For min del ble TG min første å siste opplevelse i 2010. Jeg og 2 kompiser satt en halv meter fra hverandre men likevell så måtte vi ha headsettet på max og prate med hverandre på Skype for å høre noe hva vi sa. Å vi satt i spillavdelingen, der det skulle være litt mer "stillere" som det sto i beskrivelsen på TG sine sider når vi skulle velge billett, det var jo bare bullshit. Ene fyren jeg reiste med dro fra TG etter 1 dag, han taklet ikke all den høye musikken, i ettertid så skulle jeg egentlig gjort det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle ikke vært lov med så store rigger, litt av greia med TG er å kunne reise seg og se havet av maskiner + kunne se det som skjedde på scenen uten å stå ved scenen hele tia. Blir jo som å gå i et bibliotek, ser bare rett i en reol uansett hvor man går.

 

Er så enig. Lenge siden jeg har vært på LAN, sist i 1999 og da var det null problem å skue over alle 5000 som satt der.
Lenke til kommentar

Morsomt å lese alle "ekspertene" i kommentarfeltet her som ikke vil reise til TG fordi det er så høy lyd der. Jeg har nå vært tilstede de siste 7 årene - alle år i stillesonen - og ikke hatt problemer i det hele tatt. Tidligere år var det kanksje spetakkel og bråkemusikk, men de siste årene har TG blitt "stillere". Dessverre får jeg nesten si....

Lenke til kommentar

Morsomt å lese alle "ekspertene" i kommentarfeltet her som ikke vil reise til TG fordi det er så høy lyd der.

 

Hvilke "eksperter" er det du sikter til? Etter hva jeg har klart å lese så er det folk som skriver om sine egne opplevelser og preferanser, ingen som påstår at de skriver ekspertuttalelser.

 

Veldig fint at du har hatt en bra opplevelse da og ikke blitt forstyrret av musikk/ lyd :)

 

Edit; "VI tok en rundtur i Vikingskipet, og lot oss imponere av noen av de utrolige riggene deltagerne hadde satt opp"

 

Jeg ble vel mer :sick:  over hvor forferdelig det så ut. Ingenting imponerende med en stygg "vegg" av sponplatemakkverk. Jeg ble litt flau på vegne av dagens ungdom og nerder :lol:

Endret av Belphegor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Morsomt å lese alle "ekspertene" i kommentarfeltet her som ikke vil reise til TG fordi det er så høy lyd der.

 

Hvilke "eksperter" er det du sikter til? Etter hva jeg har klart å lese så er det folk som skriver om sine egne opplevelser og preferanser, ingen som påstår at de skriver ekspertuttalelser.

 

Veldig fint at du har hatt en bra opplevelse da og ikke blitt forstyrret av musikk/ lyd :)

 

Edit; "VI tok en rundtur i Vikingskipet, og lot oss imponere av noen av de utrolige riggene deltagerne hadde satt opp"

 

Jeg ble vel mer :sick:  over hvor forferdelig det så ut. Ingenting imponerende med en stygg "vegg" av sponplatemakkverk. Jeg ble litt flau på vegne av dagens ungdom og nerder :lol:

 

 

Kan gjerne moderere meg - dette går tydeligvis mer på følelser enn på "ekspertise". Ser i tråden både Sebbz og Tordal som ALDRI har vært på TG, men som klager pga. den høye musikken. Ser andre (Surfern - var besøkende i 2010 - og Vivastar - satt i noe han /hun kaller spillavdelingen i 2010) som har vært innom eller deltaker en gang.

 

SIden jeg selv har deltatt hvert år siden 2010, kan jeg herved komme med en kvalifisert "ekspertuttalelse" fra den såkalte stillesonen: (Den høye) musikken er kraftig nedprioritert fra både deltakerne og crew - til glede for noen, til ergrelse for andre.

Lenke til kommentar

Så flott at du finnes og kan rette på alle andre da :)

 

Jeg vil ikke dra på TG pga alt rotet og maset + at jeg kan gjøre alt jeg eventuellt ville gjort der hjemme. De fleste drar vel på TG pga atmosfæren og opplevelsen egentlig. Det er noe spesiellt å sitte sammen med en maurtue av folk og PC'er en ukes tid og muligens møte likesinnede sjeler som det er vanskelig å møte andre steder.

 

Musikk er vel det minste "problemet" da man kan ha øreplugger og gode hørselsvern. Hadde jeg skulle vurdert å dra så tror jeg ikke jeg hadde tatt (klaging på) høy musikk inn i likningen :)

 

Edit; Leif.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Noe så bortkastet. Ser så mange unge som klager over at data hardware er for dyrt, men å sløse penger på ikea møbler og makkverk til lan; ja det har de råd til. Blir mer en utstillingsmesse enn LAN. Og når det gjelder "fete rigger" på The Gathering så er det selve maskinen og hardware som er spennende. At du sløser penger på ikea, sparkel og drasser med deg unødvendig store høytalere er mildt sagt uinteressant da det ikke har noe som helst med gaming og gjøre.

Blir nesten flau over dagens generasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...