Gå til innhold

Sko før løping


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg tenker å kjøpe ny sko for løping. Har sett på mange sko men vet ikke helt hva jeg skal se etter. Er det noen her som kan fortelle meg hva jeg skal se etter? Er det noen som har noen sko de vil anbefale? 

 

Jeg løper mye intervaller og en gang i blant langkjøring. Vet ikke om jeg pronerer når jeg løper, men mener at jeg har hatt sko mot det en gang. Men da ble jeg helt ødelagt i foten, så lurer på om de ansatte ikke visste hva de snakket om. 

 

Tenker å bruke noen høvdinger ? 

 

På forhånd, takk for alle svar! ? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte nylig et par Mizuna Connect 2 på MX sport til 1200kr. Var nedsatt fra 1700kr. Har bare hatt 2 løpeturer med de så langt på litt over 10km hver og de virker som gode sko. Nå har jeg ikke greie på hverken løping (har hatt 7 løpeturer så langt) eller sko, men jeg synes de sitter godt på føttene, gir ikke gnagsår og har god demping.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg tenker å kjøpe ny sko for løping. Har sett på mange sko men vet ikke helt hva jeg skal se etter. Er det noen her som kan fortelle meg hva jeg skal se etter? Er det noen som har noen sko de vil anbefale? 

 

Jeg løper mye intervaller og en gang i blant langkjøring. Vet ikke om jeg pronerer når jeg løper, men mener at jeg har hatt sko mot det en gang. Men da ble jeg helt ødelagt i foten, så lurer på om de ansatte ikke visste hva de snakket om. 

 

Tenker å bruke noen høvdinger  

 

På forhånd, takk for alle svar!  

Hvis du ikke har en butikk i nærheten som har kompetanse på det, så ta kontakt med en fysioterapaut :-)

De har ofte mulighet til å både sjekke føttene dine, og ta løpsanalyse.

 

Når du da vet om du overpronerer, underpronerer eller ikke pronerer kan du begynne å velge sko utifra dette.

Det er fryktelig vanskelig, og også litt dumt å anbefale sko uten å vite dette.

 

Et tips kan være å kjøpe sko på en nettbutikk med fri frakt og retur. Da kan du ta med deg skoene på en mølle og teste de en liten tur(bør helst ikke svette ned skoene helt), for å se om de gnager noe sted eller du kjenner noe annet ubehag.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg tenker å kjøpe ny sko for løping. Har sett på mange sko men vet ikke helt hva jeg skal se etter. Er det noen her som kan fortelle meg hva jeg skal se etter? Er det noen som har noen sko de vil anbefale? 

 

Jeg løper mye intervaller og en gang i blant langkjøring. Vet ikke om jeg pronerer når jeg løper, men mener at jeg har hatt sko mot det en gang. Men da ble jeg helt ødelagt i foten, så lurer på om de ansatte ikke visste hva de snakket om. 

 

Tenker å bruke noen høvdinger  

 

På forhånd, takk for alle svar!  

Du må nok innom en butikk som har godt utvalg og kyndig personale.

Det som er en god sko for meg trenger ikke være det samme for deg.

 

AiOn i Harstad er bra, XXL i Tromsø er et annet alternativ.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Sko er alt for individuelt til at du vil få noe særlig ut av tilfeldige svar på et forum, dessverre. Kom til Tromsø og gå på Torshov Sport. Der hjelper de deg å finne riktig sko. :)

 

Selv elsker jeg Asics og kan ikke bruke Salomon. Men det skyldes hovedsaklig at foten min er ganske bred.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...