Gå til innhold

garanti hvor lenge er "rimelig tid" for reparasjon på vaskemaskin


Gjest Slettet-imMmrOha

Anbefalte innlegg

Når det er sagt anser vi ikke to timer reisevei som en urimelig avstand for å komme inn til nærmeste varehus.

 

:blink:

 

Totalt fire timer reisetid er ikke urimelig for å organisere låneprodukt? Og hvorfor kan ikke nettbutikken gjøre dette for deg? Det tar de sikkert ikke mer enn noen minutter, men de krever at du må reise i fire timer for å ordne det.

 

Men greit å vite at Elkjøp har denne oppfatningen av hva som er rimelig og urimelig.

 

Nå skal det sies at ettersom det er seks uker fordelt på to avhjelpsforsøk, så er jeg litt usikker på hva som regnes som urimelig av Forbrukerrådet. Men jeg vil påstå at ettersom det var to avhjelpsforsøk uten opphold, så bør servicetiden slås sammen til en, og at Elkjøp mener at seks uker ikke er urimelig, sier også veldig mye om Elkjøp sin kundeservice.

 

Til slutt så har alle servicesaker jeg har hørt om angående vaskemaskiner blitt utført hjemme hos kunden. Hvorfor de må drive og frakte maskinen frem og tilbake i stedet for å bytte delen hos kunden ser jeg ikke helt logikken bak. Men hvis du nå får omlevert maskinen, så har det i hvert fall løst seg. Hvis ikke, så er Forbrukerrådet neste stopp for deg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-imMmrOha

jeg snakket faktisk med forbrukerrådet rett før Elkjøp ringte meg opp (jeg hadde da akkurat bare lest mailen fra dem, og ikke engang rukket å svare på den). Jeg følte meg ganske avspist i den mailen der, så tenkte det samme som deg ang. neste stopp.

De (forbrukerrådet) sa rimelig tid var en uke uten låneprodukt når det gjaldt vaskemaskiner. 3-4 uker dersom man hadde fått tilgang på et låneprodukt.
Hun ba meg egentlig bare gå inn på siden deres og starte med å fylle inn, men så ringte Elkjøp typ 30 sekunder etterpå, så jeg tenkte jeg kunne vente til mandag i alle fall da.

 

 

vi bor ca 45 min fra reparatør. jeg tipper at de tok den med seg for å slippe å komme tilbake med slange da de hadde ikke deler da de var her for å se på den (egentlig ville de at vi skulle frakte maskinen til dem også, og da jeg sa vi ikke hadde mulighet for det ble de "snurt" og skulle ha begrunnelse for det), så de tenkte nok det var enklest for dem.

Endret av Slettet-imMmrOha
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-imMmrOha

nei, dette varer og varer og ennå ikke hørt noe.

Tenkte det kom til å løse seg da en fra Elkjøp (som nevnt over) ringte meg opp før påska (18 mars, og siden igjen 21 mars). 
Han gav beskjed om at jeg i løpet av to-tre virkedager skulle få beskjed, men den gang ei.
Han sa jeg skulle ringe tilbake til elkjøp dersom jeg ikke hørte noe per mail ,så da gjorde jeg det- men det var som å ta  ti skritt tilbake igjen, hvor de mener at man må ha blant annet 3 avhjelpsforsøk og slik før kjøpet kan heves/ omleveres.
Jeg ringte de opp i dag tidlig, og da var  det loggført hvem jeg hadde pratet med, og hun sa han skulle ringe opp igjen om et par timer. da et par timer var gått og ingen telefon kom ringte jeg på nytt, og da var tydeligvis samtale fra 18 og 21 mars ikke loggførte, samt at det visstnok var umulig å finne ut av hvem jeg hadde pratet med (med hvordan kunne hun jeg pratet med tidligere vite det da?)


saken oversendes derfor til forbrukerrådet, slik de anbefalte meg å gjøre (og hadde jeg gjort det for ei uke siden, så kanskje det ville vært løst nå).

 

Merker meg godt at kundeservice er noe helt annet hos elkjøp enn hos mange andre elkjeder.
Da whiteaway ikke klarte å levere en tørketrommel innenfor ukes garantien deres fikk jeg gratis oppgradering til en bedre, samt et gavekort på 500.

Det er noe annet enn å måtte sitte å diskutere opp og i mente om hvor mange avhjelpsforsøk de har krav på.
2 mnd uten vaskemaskin begynner å bli temmelig irriterende!

Lenke til kommentar

Håpløst av Elkjøp. Absolutt alt har feilet i denne saken her, og det er på grunn av grov inkompetanse både hos selger og reparatør på hvordan man skal forholde seg til kunde og lovverket.

 

Har vaskemaskin som har blitt kjøpt hos Elkjøp. Jeg håper virkelig ikke at den streiker. Gjør den det, så er det vel enklest å bare kjøpe en ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...